Circa 42% dintre români nu au utilizat niciodată internetul, dublu faţă de nivelul din Uniunea Europeană, iar serviciile online ale autorităţilor sunt accesate de numai 5% din populaţia României, comparativ cu o medie de 41% în UE, potrivit datelor Eurostat, preluate de
Mediafax.
Procentajul românilor care nu au utilizat niciodată internetul este apropiat de cel din Bulgaria (41%), se arată într-un comunicat al Eurostat, institutul de statistică al Comisiei Europene. În top urmează Grecia, unde 36% din populaţie nu a accesat internetul, Italia (34%), Portugalia (33%) şi Polonia (32%).
Totodată, 32% dintre români spun că accesează zilnic internetul, iar 13% săptămânal, în timp ce 58% dintre gospodării României au acces la internet, iar 56% la dispoziţie viteze broadband.
La nivelul UE, 79% din populaţie are acces la internet, iar 76% la servicii în bandă largă. Totodată, 62% dintre europeni intră zilnic pe net, 10% săptămânal, iar 21% nu au utilizat niciodată internetul.
România stă de departe cel mai prost în ceea ce priveşte utilizarea serviciilor online ale statului. Cu o rată de accesare de numai 5%, România este cu mult în urma Italiei (21%) şi Bulgariei (23%), în timp ce la nivelul UE 41% dintre cetăţeni îşi plătesc taxele online sau utilizează servicii oferite de guvern şi autorităţile locale pe internet.
Dintre puţinii români care accesează servicii ale statului pe internet, mai mult de jumătate, respectiv 54%, îşi gestionează taxele online, 25% solicită diverse documente personale, iar 27% revendică transferuri sociale, se arată în raportul Eurostat.
Serviciile online ale statului sunt cel mai solicitate în ţările nordice şi Olanda. În Danemarca, 85% din cetăţeni accesează astfel de servicii, urmată de Olanda (79%), Suedia (78%), Finlanda (69%), Franţa (60%), Luxemburg (56%), Austria (54%) şi Slovenia (52%). Majoritatea europenilor care utilizează serviciile online ale statului o fac pentru a-şi gestiona taxele.
Datele provin dintr-un sondaj în rândul persoanelor cu vârsta între 16-74 de ani, derulat în trimestrul al doilea al acestui an. Întrebările din sondaj s-au referit la utilizarea, frecvenţa accesării internetului şi natura activităţilor online din ultimele trei luni, precum şi folosirea serviciilor publice puse la dispoziţie de autorităţi pe internet în ultimele 12 luni, precum taxe, securitate socială, sănătate sau educaţie.