Industria a făcut, totuşi, eforturi să reducă emanaţiile poluante, iar maşinile vechi sunt înlocuite treptat cu altele noi, mai ?curate?. Dar toate acestea nu pot compensa creşterea de-a dreptul dramatică a traficului auto. După modelul occidental, mii de oameni s-au mutat în cartiere proaspăt construite la marginea oraşului şi îşi folosesc maşinile pentru a merge la serviciu sau la cumpărături, în lipsa unui transport public eficient. Consiliul Municipal încearcă acum să amelioreze situaţia, prin metode preluate tot din Occident. O variantă este decretarea unei ?zone verzi?, unde să nu aibă acces decât vehiculele cel mai puţin poluante.
O altă cale este taxarea circulaţiei auto prin centrul oraşului, aplicată deja la Londra şi Stockholm şi studiată la Praga şi Vilnius. În acest caz, experţii se aşteaptă la proteste, deoarece oamenii nu vor înţelege de ce trebuie să plătească pentru ceea ce era, până acum, gratuit. Mai ales că, în estul Europei, venitul mediu este încă mult sub nivelul de la Londra sau Stockholm.
Antena 3