Agenţia Federală Coast Guard a SUA a avut, luni, o audiere privind dezastrul mortal al submarinului Titan, care a făcut implozie în timp ce se îndrepta către ruinele Titanicului. Toate cele cinci persoane aflate la bord, inclusiv fondatorul OceanGate, Stockton Rush, au murit în iunie 2023. În cadrul audierii au fost dezvăluit ultimul mesaj primit de la echipaj, înainte de dezastrul fatal, dar şi o serie de avertismente grave care ar fi fost ignorate de conducerea companiei, scrie Sky News.
Coast Guard a SUA, agenția federală de aplicare a legii și de securitate maritimă care face parte din Departamentul pentru Securitatea Internă al Statelor Unite, a prezentat, luni, animația cu dezastrul mortal al submarinului Titan, care a făcut implozie în timp ce se îndrepta către ruinele Titanicului.
Submarinul Titan a făcut implozie pe 18 iunie 2023, ucigând toate cele cinci persoane aflate la bord și declanșând o dezbatere globală despre viitorul explorării subacvatice private.
Zece foști angajați ai OceanGate vor depune mărturie în audierea din North Charleston, Carolina de Sud, care cercetează dacă vreo activitate criminală a dus la tragedie.
Ultimele cuvinte ale echipajului submarinului Titan
Printre ultimele cuvinte auzite de la echipajul submarinului experimental Titan care se îndrepta către epava Titanicului au fost „totul este bine aici,” conform unei recreații vizuale a călătoriei Titan înainte de implozie care a fost prezentată în cadrul audierii de astăzi.
Echipajul de la bordul Titanului comunica cu personalul de suport de la bordul Polar Prince prin mesaje text, conform prezentării. La un moment dat, echipajul a pierdut contactul după un schimb repetat de întrebări din partea Polar Prince despre adâncimea și greutatea submarinului în timp ce cobora.
Polar Prince a trimis apoi mesaje repetate întrebând dacă Titanul putea încă să vadă nava pe ecranul său de la bord. O revizuire a istoricului Titan a arătat deja un model de eșecuri în ceea ce privește siguranța, inclusiv multiple probleme cu greutățile de desprindere și cu bateriile.
Inginerul care verifica şi aproba echipamentele face dezvăluiri cu conflictele interne de la OceanGate
Tony Nissen, inginerul care a avut rolul de a verifica și aproba echipamentele și componentele submarinului, a oferit mărturii despre problemele de siguranță și conflictele interne de la OceanGate. El a fost implicat în evaluarea și raportarea stării echipamentelor submarinului și a fost unul dintre cei care au ridicat semne de întrebare privind integritatea structurii submarinului înainte de accident.
El a fost concediat după ce a refuzat să aprobe casco-ul avariat pentru expediția Titanic din 2019.
El a spus că a fost dat afară după ce nu a vrut să semneze pentru casco-ul deteriorat. Mai mult el a afirmat că Stockton Rush (n.r fondatorul și directorul executiv al OceanGate) l-a invitat la prânz și i-a spus că „fie el, fie eu trebuia să plecăm” după o întâlnire cu membrii consiliului de administrație.
Rush ar fi adăugat în mod presupus: „Nu va fi vorba despre mine.”
De asemeneaTony Nissen a spus că pilotul David Lochridge a furnizat un raport în 2018 în care detalia îngrijorările privind casco-ul din fibră de carbon al submarinului și a fost concediat ulterior.
Casco-ul submarinului Titan nu a fost niciodată revizuit de terțe părți
OceanGate a dat în judecată pe Lochridge, care a răspuns cu un proces împotriva companiei. Lochridge a susținut că raportul său „a identificat numeroase probleme care puneau în pericol grav siguranța,” dar a fost „întâmpinat cu ostilitate și i s-a refuzat accesul.”
„Nu sunt cuvinte care să alină durerea resimțită de familiile afectate de acest incident tragic,” a declarat Jason Neubauer de la Biroul de Investigații al Coast Guard a SUA, care a condus audierea.
Vorbind în cadrul audierii, oficialii Coast Guard au spus, de asemenea, că Titanul a fost lăsat expus vremii și elementelor naturale în timpul celor șapte luni de depozitare în 2022 și 2023.
Casco-ul nu a fost niciodată revizuit de terțe părți, așa cum este procedura standard, au adăugat aceștia.