În prezent, doar cei care îşi rezervă anumite pachete turistice au dreptul de a anula sau să primească despăgubiri dacă operatorii dau faliment. Noua lege revizuită va veni probabil şi în ajutorul pasagerilor în relaţia cu liniile aeriene.
"Avem nevoie de o protecţie serioasă pentru ca toţi consumatorii care îşi rezervă un pachet de vacanţă să poată sta liniştiţi. Directiva Pachetului de Călătorie a fost trasată acum aproape 20 de ani şi, deşi la vremea respectivă era de folos, acum nu este suficient de bună pentru a proteja consumatorii actuali", a declarat Comisarul european pentru Protecţia Consumatorului, Meglena Kuneva.
"Foarte mulţi oameni îşi rezervă hotelurile şi zborurile direct pe site-ul companiilor şi nu au pacea sufletească asupra faptului că sunt protejaţi în caz că nu merge totul bine", a mai spus Meglena Kuneva.
Regulile actuale, care au intrat în vigoare în 1990, oferă protecţie turiştilor care îşi rezervă pachete printr-o agenţie de turism. Acestea le oferă călătorilor diverse drepturi, printre care cel al unei rambursări dacă elementele vacanţei sunt schimbate sau dacă organizatorul anulează pachetul turistic.
Comisia Europeană vrea să consulte posibilitatea ca - având în vedere valul de companii aeriene care au dat faliment - protecţia de bază împotriva insolvenţei să fie extinsă astfel încât să acopere şi călătorii independenţi care cumpără bilete de avion ce nu fac parte dintr-un pachet turistic. Totuşi este improbabil ca legile să fie revizuite înainte de a doua jumătate a anului 2010.
Antena3.ro