Toate
statele Uniunii Europene, cu excepţia Bulgariei, au introdus numărul
unic de urgenţă european 112, însă majoritatea oamenilor nu
ştiu că pot folosi acest număr în toate cele 27 de state
membre, spune un oficial al UE. Comisarul european pe probleme de
telecomunicaţii, Viviane Reading, a lansat, marţi, noul site web
ec.europa.eu/112, care va explica cetăţenilor cum se utilizează şi
la ce serveşte numărul 112, în special atunci când
cãlãtoresc în UE.
„Principala
problemă este lipsa de informare. Informarea cetăţenilor este
responsabilitatea administraţiilor naţional, care nu au făcut o
treabă bună până acum”, a declarat Reading. Un sondaj a
arătat că doar puţin peste 20% din cetăţenii UE cunosc faptul că
pot folosi numărul 112 în afara ţării lor, în timp ce
doar 41% cunosc că acest serviciu este disponibil în ţara
lor.
Statele
membre UE au fost de asemenea îndemnate să mărească numărul
de limbi oficiale în care este oferit serviciul 112. Totodată,
şase state nu au putut asigura ca, atunci când 112 este apelat
de la un telefon mobil, locaţia să fie imediat arătată pentru a
ajuta serviciile de urgenţă să ajungă mai rapid la destinaţie.
Unul
dintre aceste state este chiar România, dar şeful DAE, Adrian
Ciocănea, a declarat că România speră ca în octombrie
sistemul de localizare a apelurilor către serviciul 112 să fie
posibil în totalitate. Comisia Europeanã a anunţat, în
noiembrie 2007, că a început procedura de infringement
împotriva României, pentru a se asigura că numărul de
urgenţã funcţionează corespunzător.
Ultimul
avertisment a fost transmis la începutul lunii aprilie, Comisia
Europeană acordând României un termen de două luni,
respectiv până la 4 iunie, pentru rezolvarea problemelor
legate de funcţionarea sistemului 112. Ciocănea a precizat că,
deşi termenul expiră miercuri, Comisia este la curent cu eforturile
României şi înţelege faptul că procedura a fost
începută şi nu poate fi urgentată.
Antena3.ro