„Principala problemă este lipsa de informare. Informarea cetăţenilor este responsabilitatea administraţiilor naţional, care nu au făcut o treabă bună până acum”, a declarat Reading. Un sondaj a arătat că doar puţin peste 20% din cetăţenii UE cunosc faptul că pot folosi numărul 112 în afara ţării lor, în timp ce doar 41% cunosc că acest serviciu este disponibil în ţara lor.
Statele membre UE au fost de asemenea îndemnate să mărească numărul de limbi oficiale în care este oferit serviciul 112. Totodată, şase state nu au putut asigura ca, atunci când 112 este apelat de la un telefon mobil, locaţia să fie imediat arătată pentru a ajuta serviciile de urgenţă să ajungă mai rapid la destinaţie.
Unul dintre aceste state este chiar România, dar şeful DAE, Adrian Ciocănea, a declarat că România speră ca în octombrie sistemul de localizare a apelurilor către serviciul 112 să fie posibil în totalitate. Comisia Europeanã a anunţat, în noiembrie 2007, că a început procedura de infringement împotriva României, pentru a se asigura că numărul de urgenţã funcţionează corespunzător.
Ultimul avertisment a fost transmis la începutul lunii aprilie, Comisia Europeană acordând României un termen de două luni, respectiv până la 4 iunie, pentru rezolvarea problemelor legate de funcţionarea sistemului 112. Ciocănea a precizat că, deşi termenul expiră miercuri, Comisia este la curent cu eforturile României şi înţelege faptul că procedura a fost începută şi nu poate fi urgentată.
Antena3.ro