UE alocă anual fonduri în
valoare de 3,8 miliarde de lire sterline (5,6 miliarde de euro)
pentru derularea unei campanii menite să atenueze curentul
eurosceptic, publicând inclusiv benzi desenate destinate
copiilor. Asemenea iniţiative reprezintă ?o încercare
revoltătoare şi cinică de a îndoctrina tinerii?, potrivit
lui Lee Rotherham, autorul unei noi cărţi care examinează
cheltuielile UE pentru imaginea sa.
Pe lângă publicarea unor
pamfleturi şi angajarea a multor experţi în relaţii publice,
UE cheltuieşte anual milioane de lire sterline pe organizarea unor
excursii, fabricarea unor materiale didactice şi chiar producerea
unor benzi desenate, dezvăluie publicaţia britanică. Parlamentul
European a aprobat finanţarea unor benzi desenate intitulate
?Operaţiunea Dragonul Roşu? al căror personaj principal, o
anume eurodeputată Elisa Correr, este implicată într-o serie
de aventuri riscante şi fascinante în timpul exercitării
activităţii parlamentare. Copiii italieni sunt delectaţi cu alte
benzi desenate, denumite ?Camillo e l'Euro? în care le sunt
prezentate avantajele zonei euro.
?Comisia Europeană, ca orice
organizaţie publică, alocă fonduri atât pentru ascultarea
cât şi pentru informarea publicului despre activităţile
sale?, a declarat un purtător de cuvânt al Parlamentului
European, care a calificat statisticile prezentate de Rotherham în
cartea sa drept ?calcule voodoo?.
Antena 3.ro