Antena 3 CNN Externe UE finanţează 50% din costurile programelor de promovare a produselor alimentare

UE finanţează 50% din costurile programelor de promovare a produselor alimentare

UE finanţează 50% din costurile programelor de promovare a produselor alimentare
04 Aug 2008   •   10:48

Organizaţiile profesionale şi interprofesionale din domeniul agroalimentar pot obţine fonduri europene pentru promovarea produselor pe piaţa comunitară sau ţările terţe, Uniunea Europeană finanţând 50 la sută din costuri pentru astfel de programe, conform datelor publicate pe site-ul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

Activităţile finanţate pot fi legate de agricultura ecologică sau informarea despre sistemul european de protecţie a specialităţilor tradiţionale, de evidenţierea calităţii produselor comunitare, precum şi pentru participarea la evenimente, târguri şi expoziţii naţionale sau europene.

Produsele eligibile pentru finanţare sunt uleiul, laptele şi produsele din lapte, fructele, legumele, carnea, mierea sau vinul.

Conform MADR, acţiunile de informare şi promovare au drept obiectiv produsele agricole şi metodele lor de producţie, precum şi produsele alimentare pe baza de produse agricole, fără să fie orientate în funcţie de anumite mărci comerciale şi fără să încurajeze consumul unui produs datorită originii specifice a acestuia.

Organizaţiile care vor să obţină fonduri UE pentru promovarea produselor pe piaţa comunitară trebuie să depună la Ministerul Agriculturii pâna la 30 noiembrie un program cu acţiunile de informare şi promovare. Ulterior, dacă programul va fi aprobat, va fi transmis Comisiei Europene care îl va analiza în vederea finanţării. Dacă UE îşi dă acordul şi finanţează cu 50 la sută din costul programul de promovare, restul fondurilor revenind statului membru şi organizaţiilor profesionale şi interprofesionale, acestea din urmă trebuind să contribuie cu cel puţin 20 la sută.

Programele depuse spre aprobare trebuie să conţină o analiză a pieţei, motivele care fac necesar programul de promovare, obiective urmărite şi eventuale beneficii la nivel comunitar.

Uniunea Europeană finanţează anual programe de promovare a produselor agricole şi alimentare pe piaţa UE şi în state extra-comunitare. Programele sunt depuse în prima etapă în statele membre, pâna la 31 martie în vederea promovării în state terţe sau până la 30 noiembrie, pentru promovare pe piaţa comunitară.

Sursă foto: www.foodlifeboat.com.au

Agerpres

×
Cele mai noi știri pe ANTENA 3 CNN
» Vezi toate știrile
Parteneri
x close