Noi dezvăluiri în cazul contractului încheiat de Ministerul Turismului cu Eurosport, pentru difuzarea clipurilor de promovare a turismului românesc. Cei de la
Jurnalul Naţional au descoperit că România plăteşte mai mult decât alte state care au încheiat astfel de contracte.
Pentru campania de promovare ?Romania, land of choice?, care urmează să intre în grila de publicitate a postului Eurosport din august până în decembrie, autorităţile de la Bucureşti plătesc un milion de euro pentru 1.025 de spoturi publicitare.
Ziariştii de la Jurnalul Naţional au găsit însă un termen de comparaţie pentru contractul încheiat de ministerul condus de Elena Udrea: Croaţia.
Pentru o campanie de promovare tot pe Eurosport, croaţii au plătit doar 408.000 de euro, o sumă contra căreia s-au difuzat 805 spoturi. Astfel, din cifrele anunţate de ministerul croat al turismului reiese că spoturile de promovare ale Croaţiei sunt mai puţine cu 220 decât cele ale României, însă sunt cu aproape 50% mai ieftine. Conform calculelor, România plăteşte 975 de euro pentru un spot, în timp ce Croaţia doar 506 euro.
În plus, mai scriu cei de la Jurnalul, campania derulată de Ministerul Turismului are mari şanse să fie ineficientă, deoarece marea majoritatea a turiştilor şi-au făcut deja concediile atunci când începe campania de promovare.
În afară de difuzarea celor 1.025 de spoturi de câte 30 de secunde pe durata a patru luni, contractul mai include 325 de billboard-uri de şase secunde şi 9 milioane de bannere difuzate pe internet.
Antena 3