Capitala din ce în ce mai populară a Olandei, care atrage anual peste 14 milioane de vizitatori, devine tot mai creativă atunci când vine vorba de valul de turişti care a luat cu asalt oraşul Amsterdam, scrie Independent.
"Suntem un oraş deschis, tolerant", a declarat Geerte Udo, directorul de turism din Amsterdam. "Cum să vă imaginaţi vreodată că am putea spune:" Nu sunteţi bineveniţi aici! ", a declarat aceasta, potrivit Independent.
Udo și echipa a încercat apoi să schimbe acest comportament sugerând oamenilor, în momentul achiziţionării cartelei City Card, să facă plimbarea de dimineaţă pentru a evita mulţimea, şi nu seara. O altă metodă a implicat afişarea unui videclip live care să arate coada de aşteptare în cele mai populare locuri, cum ar fi Muzeul Van Gogh, pentru a încuraja vizitatorii să-şi planifice călătoria mai târziu în cursul zilei sau să meargă la altă destinaţie.
Alte strategii adoptate au inclus rebranduirea locaţiilor, cu scopul de a atrage turişti spre destinaţii mai puţin populare. Zandvoort, aflat la 18 kilometri de centrul oraşului, a fost redenumit Amsterdam Beach pentru a semnala că poate fi uşor accesibil - iar transportul public spre destinaţii mai îndepărtate, cum ar fi chiar Amsterdam Beach, este de asemenea inclus în oferta City Card.