MS Deutschland va mai veni în România abia în 29 septembrie 2011. Anul acesta acostează la Odessa. A fugit în Ucraina din cauza zecilor de mii de euro pe care i-ar da în portul Constanţa pe diferite taxe.
Ca sa vină cu nava în portul Constanţa un armator trebuie să plătească taxa de intrare în port, taxa de remorcaj, taxa de far, taxa de gunoi...şi lista ar putea continua.
?Aporape 3000 de euro costă închirierea pilotului care înseamnă scoaterea şi aducerea navei în port. Majoritatea navelor de pasageri întră în timpul zilei . Şi în funcţie de greutate , de exemplu la această navă de 600 de pasageri, cheltuiala cu farul costă 700 de euro? spune Gheorghe Mărgineanu, directorul agenţiei de turism Karpaten.
Din cei 16.000 de euro pe care îi plăteşte nava pentru o zi de şedere în Constanţa, doar 3000 de euro, taxa de acces, plus câte 5 euro, taxa de pasager, îi revin statului. Asta pentru ca Administraţia Portuara şi-a externalizat cele mai multe servicii unor firme private. Ele iau acum banii.
Miile de pasageri, care poposesc anual în Constanţa, aduc venituri considerabile atît tour-operatorilor, cât şi bugetului de stat prin banii pe care îi lasă în periplul lor.
Agenţiile specializate le percep circa 7 euro pentru un tur al oraşului Constanţa şi aproape 39 de euro pentru un tur complex, care cuprinde o vizită a Palatului Parlamentului şi a muzeului de istorie din Bucureşti . Aceşti bani se adaugă la taxele portuare pe care se presupune că deja le-au plătit.
Observator