Măsura a intrat în vigoare chiar de luni, 13 decembrie. Compania de transport public din Londra a transmis că datele colectate au arătat că incidentele în care au fost implicate trotinetele electrice au fost cauzate de „baterii litiu-ion defecte care au cedat fără avertisment” și „au luat foc, degajând de fum toxic”.
Noile reglementări vin la o lună după ce un astfel de aparat a luat foc în stația de metrou Parsons Gree. Se aplică tuturor serviciilor TfL, inclusiv metrou, autobuze, trenuri și tramvaie.
''TfL consideră că dacă astfel de incidente se vor repeta iar incendiile au loc în spaţii închise, cum ar fi o garnitură de metrou sau de autobuz, unde există riscul unei vătămări semnificative atât a pasagerilor, cât şi a personalului, precum şi răni secundare provocate persoanelor care încearcă să părăsească zona'', se arată comunicatul companiei, potrivit Sky News.
Măsura este susținută de Brigada de Pompieri din Londra, care a transmis că preocupările „vizează în principal la bateriile defecte de la terți, deoarece multe dintre incidentele la care participă pompierii implică baterii care au fost obținute de pe internet și nu îndeplinesc standardele corecte de siguranță”.
”Sunt îngrijorări tot mai mari cu privire la siguranța trotinetelor electrice și a bicicletelor electrice, din cauza numărului de incendii pe care le vedem, așa că sprijinim pe deplin interzicerea acestora de către TfL în transportul public”, a precizat Paul Jennings, comisarul adjunct al brigăzii pentru siguranța în cazul incendiilor.
Compania londoneză de transport public a mai precizat că oamenilor care încearcă să aducă trotinete electrice în mijloacele de transport în comul li se va refuza accesul în stații și nu li se va permite să utilizeze niciunul dintre serviciile de transport public.