Din exterior, vagoanele albastre și galbene nu se pot distinge de zecile de trenuri din epoca sovietică care transportă milioane de refugiați care fug din regiunile devastate de război ale Ucrainei.
Dar asta este în întregime intenționat. Pentru că acesta este un tren medical care transportă o marfă și mai vulnerabilă la atacurile aeriene ale Rusiei asupra căilor ferate ale țării.
La bord se află copii nevinovați, femei și pensionari grav răniți de gloanțe și explozii cu bombe în timpul atacului mortal al lui Vladimir Putin asupra caselor și satelor lor cândva pașnice.
Daily Mail s-a alăturat trenului săptămâna trecută, când a ajuns într-o locație secretă de la periferia orașului Lviv, unde zeci de paramedici așteptau pe peron în lumina soarelui de primăvară.
Un sentiment de speranță și ușurare stăruia în aer. În cele din urmă, după o călătorie grea de 24 de ore care acoperă aproape 1.200 de kim, pacienții epuizați, care sufereau de răni îngrozitoare, au fost scoși în grabă din tren, încărcați pe targi și scaune cu rotile, plasați în ambulanțe și duși la spitalele din apropiere pentru îngrijiri.
Guvernul Ucrainei spune că armata rusă a ucis sau a rănit zeci de mii de civili de când a început invazia la sfârșitul lunii februarie.
Kremlinul neagă că vizează civili, dar spitalele se luptă să facă față volumului imens de răniți din estul țării.
Acesta este motivul pentru care organizația de caritate Medici fără frontiere a venit cu o soluție remarcabilă de a folosi un tren medical pentru a-i evacua în siguranța relativă a Liovului.
Echipe de medici neobosiți și curajoși lucrează non-stop pentru a avea grijă de pasageri, pe fondul amenințării constante ale atacurilor aeriene rusești.
Trenul a salvat aproximativ 400 de persoane de când a început să circule luna trecută, fiecare pasager reprezentând un alt pat liber în spitalele din apropierea primei linie.
”Nu am făcut niciodată așa ceva până acum”, a spus Christopher Stokes, liderul britanic al echipelor de urgență ale organizației caritabile din Ucraina.
”Nu cred că au fost folosite trenuri medicalizate începând cu cel de-al Doilea Război Mondial.” Stokes a explicat modul în care cele opt vagoane au fost transformate în doar trei săptămâni,și reutilizate pe post de spital în mișcare de ultimă generație.
Au fost instalate cinci paturi de terapie intensivă.
Organizația de caritate a trebuit să lărgească ușile vagoanelor, astfel încât paturile să poată fi înălțate și scoase pe roți.
Podelele au fost întărite pentru a face față unui generator diesel de două tone, plus combustibil și un alt pachet de baterii de 1,9 tone pentru a menține toate trusele medicale în funcțiune.
Unul dintre vagoane a fost echipat cu șapte generatoare de oxigen care purifică aerul. Cu toate acestea, pentru tot acest kit ultra modern, sistemul de încălzire învechit al trenului vechi este încă alimentat cu cărbune.
Căile Ferate Ucrainene furnizează personalul și o locomotivă electrică care trage vagoanele cu o viteză constantă de 60 mph.
Nu există dușuri, dar sunt suficiente paturi pentru ca cei 20 de angajați să prindă câteva ore de somn în timpul călătoriei de 48 de ore dus-întors la Zaporizhzhia.
”Ne mișcăm, pacientul se mișcă, totul se mișcă”, spune asistenta belgiană Margot Baro, în vârstă de 31 de ani, în timp ce explică cât de dificil poate fi să intriduci o perfuzie.
Medicii par epuizaţi când coboară din tren în Liov. Pentru o noapte, doctorii se îndreaptă către un hotel pentru a se odihni, înainte de a repeta călătoria a doua zi.
Este epuizant atât din punct de vedere mental, cât și fizic - la bord este un psihiatru calificat.