Până atunci, ByteDance intenționează să epuizeze toate opțiunile legale de luptă împotriva legislației care interzice TikTok în magazinele de aplicații din SUA.
Patru surse au indicat că, dacă ultima opțiune ar fi vânzarea către un cumpărător american, proprietarul TikTok ar prefera să oprească platforma în SUA, relatează The Guardian.
Mai multe motive sunt în spatele acestei opțiuni.
Astfel, algoritmii pe care se bazează TikTok sunt considerați esențiali pentru operațiunile generale ale ByteDance.
Pe de altă parte, deși are peste un miliard de utilizatori, TikTok funcționează în continuare pe pierdere și reprezintă doar o mică parte din veniturile totale ale ByteDance și din numărul total de utilizatori activi zilnici.
O închidere a TikTok în SUA ar avea un impact limitat asupra activității ByteDance, iar compania nu ar trebui să renunțe la algoritmii săi esențiali, au arătat sursele menționate de publicația britanică.
Într-un articol publicat de The Information s-a spus că ByteDance analizează scenarii pentru vânzarea afacerii TikTok în SUA fără algoritmul care recomandă videoclipuri utilizatorilor. Compania chineză a reacționat la aceste informații afirmând că nu are niciun plan de vânzare a TikTok.
Joe Biden a promulgat legea care obligă la vânzarea TikTok în SUA până în ianuarie 2025
Miercuri, directorul general al TikTok, Shou Zi Chew, a declarat că firma sa se așteaptă să câștige o contestație menită să blocheze legea promulgată de președintele Joe Biden, ale cărei prevederi obligă la vânzarea platformei de video-sharing utilizată în SUA de circa 170 de milioane de oameni.
Adoptate marți cu o majoritate covârșitoare de Senatul SUA, aceste prevederi exprimă îngrijorarea larg răspândită în rândul legislatorilor de peste Ocean că Beijingul poate accesa date ale utilizatorilor americani sau că îi poate supraveghea pe utilizatorii americani prin intermediul TikTok.
Legea stabilește data de 19 ianuarie 2025 ca termen limită pentru vânzarea TikTok în SUA, cu posibilitatea unei prelungiri de trei luni dacă negocierile fac progrese.
În caz contrar, aplicația urmează să fie interzisă în Statele Unite.
SUA au generat 25% din veniturile TikTok și doar 5% din utilizatorii zilnici activi ai ByteDance
ByteDance nu face publice performanțele sale financiare și nici datele financiare ale diviziilor sale.
Compania își generează majoritatea veniturilor sale în China, în principal din alte aplicații, precum Douyin, echivalentul chinezesc al TikTok.
Anul trecut, Statele Unite au generat aproximativ 25% din veniturile totale ale TikTok, potrivit unei surse familiare cu subiectul, notează The Guardian.
Însă, tot conform unei surse apropiate ByteDance, utilizatorii zilnici activi din SUA reprezintă doar aproximativ 5% din valoarea acestui indicator al companiei mamă, la nivel global.
TikTok se bazează pe aceiași algoritmi folosiți de aplicațiile ByteDance din China, inclusiv platforma Douyin.
Compania mamă a TikTok, evaluată la aproape 270 de miliarde de dolari
Excluzând algoritmii, principalele active ale TikTok sunt datele utilizatorilor.
În 2020, Administrația Trump a încercat să interzică aplicațiile TikTok și WeChat, dar a fost blocată de instanțe.
De atunci, aplicația chineză de video-sharing s-a confruntat cu interdicții parțiale și cu alte tentative de interzicere în SUA și în alte țări.
ByteDance a fost evaluată la 268 de miliarde de dolari în decembrie anul trecut, când s-a oferit să răscumpere acțiuni în valoare de aproximativ 5 miliarde de dolari de la investitori.