În mod normal, TGV-ul poate rula cu viteze de până la 320 de kilometri pe oră. Experimentul care a avut loc marţi în Franţa este pregătit cu atenţie de câteva luni. Trenul a fost modificat special pentru acest eveniment. De-a lungul celor trei vagoane au fost instalate motoare suplimentare - de 25.000 de cai putere, iar roţile sunt mult mai mari decât la un TGV normal. Acest lucru permite atingerea unei viteze foarte mari, fără ca motoarele să fie supraîncălzite.
Francezii vor folosi datele obţinute în urma acestui test pentru a îmbunătăţii securitatea şi confortul pasagerilor în trenurile de mare viteză. În plus, ei speră că acest experiment reuşit va atrage cât mai mulţi cumpărători străini. Americanii s-au arătat interesaţi de TGV, pentru o cursă între San Francisco şi San Diego, în California. TGV-ul francezilor este în concurenţă cu trenurile de mare viteză construite în Japonia şi Germania. Deocamdată, japonezii deţin recordul absolut - trenul magnetic MAGLEV a depăşit, în 2003, 580 de kilometri pe oră.
Antena 3