Trei proprietari ai unei mașini Tesla, din California au inițiat un proces prin care acuză compania de publicitate falsă.
Aceștia susțin că autonomia mașinilor Tesla nu a fost la fel de mare precum cea indicată pe bord.
Conform unei investigații Reuters, Tesla ar fi blocat utilizatorii să aibă acces la un suport tehnic.
Se pare că problema este din soft și chiar Elon Musk ar fi cerut acest lucru în urmă cu 10 ani.
Citește și: Există sau nu risc de explozie la mașinile cu instalație GPL. Cinci mituri despre trecerea mașinii pe gaz
Astfel, la prima vedere, utilizatorii vedeau un range mai mare și automat se simțeau mai bine când primeau această veste, dar realitatea era alta.
Reuters mai scrie că după ce aceste dezvăluiri au fost făcute publice, Tesla ar fi încercat să reducă la tăcere clienții nemulțumiți.
Inițiativa celor trei are potențialul de a se transforma într-un proces comun, în care să fie reprezentați toți posesorii modelelor Tesla Model 3, Model S, Model X și Model Y din California.
Compania se mai confruntă de asemenea, cu procese și controale de reglementare în legătură cu tehnologia auto-pilot, dar și cu afirmațiile sale privind siguranța acestor sisteme.
Tesla nu este singurul producător auto care minte în privința autonomiei mașinilor electrice.
Un studiu SAE Internațional a arătat că autonomia reală a mașinilor electrice este, în medie, cu 12,5% mai mică decât cea promovată de producători.