La varianta desktop a site-ului Tesco, încercarea de a căuta un produs în baza de date redirecționa către o pagină cu mesaj de eroare.
Problema persista duminică seara (captura următoare).
Tesco a confirmat existența unor "tentative de interferență" cu sistemele sale.
Incidentele au început sâmbătă, când cumpărătorii au constatat că nu mai pot comanda bunuri și nu mai pot urmări situația comenzi plasate.
Situația a fost provocată de "o perturbare intenționată", a comunicat duminică retailerul.
"Nu există motive să credem că această problemă are efect asupra datelor clienților și vom continua să luăm măsuri pentru ca datele să rămână în siguranță", a declarat un purtător de cuvânt al Tesco.
"De ieri (sâmbătă, n.r.) ne confruntăm cu o perturbare a site-ului de achiziții alimentare online și a aplicației. S-a făcut o tentativă de a interveni asupra sistemelor noastre, care a generat probleme cu funcția de căutare în site. Lucrăm intens pentru restabilirea completă a tuturor serviciilor și prezentăm scuze pentru neplăcerile experimentate de clienți", a adăugat acesta.
Clienții au criticat reacția slabă a companiei
Unii consumatori au criticat răspunsul "slab" al companiei la plângerile clienților și lipsa informațiilor oficiale din partea retailerului.
Alții au vrut să știe cum să-și anuleze comenzile și dacă își primesc banii înapoi.
Sunt și unii, precum Rebecca, din North Wales, care a primit, în locul comenzii plasate, 120 de cutii de Pepsi.
"Site-ul a fost nefuncțional toată ziua de ieri, deci n-am putut face modificări comenzii sau să anulăm comanda. Tot ce am primit a fost 120 de cutii de Pepsi Max", a spus ea.
Vânzările Tesco au crescut recent, în special în timpul măsurilor de carantinare, iar compania și-a sporit capacitățile.
Ultimele rezultate financiare arată că anvergura și angajamentul operațiunilor sale online sunt neegalate în Marea Britanie, cu vânări care au atins 6 miliarde de lire sterline.
Incidentul Tesco, după cele raportate de JBS și Colonial Pipeline și atribuite rușilor
Aplicația asociată a fost instalată de 6,6 milioane de utilizatori.
Tesco a mai fost atacată de hackeri. În 2014, 2.000 de conturi client au fost dezactivate, în contextul temerilor că informațiile de logare au fost compromise.
De asemenea, compania a înregistrat și un atac asupra diviziei bancare a companiei.
Aparentul atac asupra Tesco vine după alte acțiuni similare, care au adus prejudicii procesatorului de carne JBS și companiei Colonial Pipeline.
În aceste atacuri autoritățile au spus că de vină sunt hackerii ruși.