În intervenţia sa, intitulată "In Praise of Tests", Gove a venit în întâmpinarea tradiționaliștilor din învățământul american, dar este foarte probabil ca astfel de convingeri sa determnine foarte multe critici, dat fiind că el face trimitere la stilul de predare din anii '40 - '50. Gove s-a declarat el însuşi un mare fan al lui Daniel Willingham, un psiholog american care a încercat să demonstreze şințific faptul că elevii învață cel mai bine prin folosirea cât mai intensă a memoriei şi prin multă rutină.
Argumentele sale au fost prezentate în cartea "Why Don't Student like School". Aici, savantul susţine că memorarea este o condiție necesară de înțelegere. Conform autorului, “Numai atunci când faptele și conceptele au pătruns adânc în memorie, astfel încât să nu fie nevoie de un efort pentru a le aminti, avem într-adevăr o dovadă sigură a cunoașteriii. Tot astfel putem dezvolta şi o mai mare creativitate. Și cel mai bun mod de a ne dezvolta capacităţile de a memora", explică Willingham “este de a ne supune memoria la efort".
Trebuie menţionat că şcolile din SUA ocupă locuri fruntaşe în topurile instituţiilor de învăţământ din lume, iar ţara noastră nici nu este menţionată în aceste clasamente.
Citeşte mai multe despre acest subiect, pe www.incomemagazine.ro