Şase organizaţii care luptă pentru protejarea libertăţii pe Internet şi-au exprimat îngrijorarea, într-o scrisoare transmisă autorităţilor americane, cu privire la faptul că Facebook foloseşte în scopuri publicitare datele personale ale utilizatorilor reţelei, fără a avea acordul acestora, informează
AFP, citat de
Mediafax.
Această practică "extinde foarte mult obiceiul utilizării informaţiilor personale în scopuri publicitare", au scris cele şase organizaţii într-o scrisoare adresată Federal Trade Commission (FTC), agenţia de protecţie a consumatorilor din Statele Unite ale Americii.
Reţeaua de socializare americană şi-a revizuit politicile privind protejarea datelor personale ale utilizatorilor săi după ce un judecător american a aprobat, pe 27 august, un acord potrivit căruia Facebook va trebui să plătească 20 de milioane de dolari pentru că a utilizat menţiunea "Îmi place", nume şi profiluri ale utilizatorilor cu scopuri publicitare.
Totuşi, dacă aceste noi politici ale Facebook vor intra în vigoare, utilizatorii nu vor mai avea nici măcar posibilitatea "de a-şi da consimţământul" pentru ca imaginile lor să fie folosite în reclame postate pe paginile apropiaţilor acestora, au susţinut cele şase organizaţii.
"Imaginile lor vor putea fi folosite chiar şi pentru a promova produse pe care un utilizator nu îl apreciază sau pe care îl mai utilizează", se mai spune în scrisoarea celor şase organizaţii, printre care se numără Electronic Privacy Information Center şi Center for Digital Democracy.
Contactat de AFP, un purtător de cuvânt al Facebook a negat modificarea politicilor sale privind protejarea datelor personale ale utilizatorilor, precizând că reţeaua de socializare a făcut doar câteva "clarificări".
"Am revăzut explicaţiile noastre cu privire la faptul că lucruri precum numele utilizatorilor, fotografia de profil şi conţinutul unui cont pot fi folosite în relaţie cu reclamele şi cu conţinutul comercial pentru a fi mai clar că utilizatorii sunt cei care autorizează Facebook să le folosească toate aceste lucruri atunci când decid să utilizeze serviciile reţelei noastre", a declarat reprezentantul Facebook.
Un judecător american a aprobat, pe 27 august, un acord potrivit căruia Facebook va trebui să plătească 20 de milioane de dolari pentru că a utilizat menţiunea "Îmi place", nume şi profiluri ale utilizatorilor cu scopuri publicitare, după cum a informat la momentul respectiv AFP.
Suma va fi repartizată unor grupuri care luptă pentru protejarea vieţii private pe internet, avocaţi şi utilizatorii Facebook care au depus o plângere colectivă.
Judecătorul Richard Seebord, din San Francisco, a considerat că suma propusă, o parte din miliardele de dolari cerute de reclamanţi, este totuşi corectă, având în vedere că va fi dificil pentru aceştia să dovedească faptul că au suferit pierderi financiare şi că menţiunile lor "Îmi place" nu înseamnă neapărat că au sprijinit publicitatea.