Folosirea combustibilului fosil în vehicule este mai bună pentru mediu decât aşa numiţii biocombustibilii, potrivit unui studiu al guvernului britanic, citat de The Times.
Concluziile arată că ţintele stabilite de Departamentul de Transport pentru creşterea cotei de biocombustibil în vânzările din Marea Britanie va rezulta în milioane de hectare de pădure care va fi defrişată şi transformată în plantaţii. Studiul, ce este probabil să impună o reanalizare a obiectivelor, concluzionează că unele din cele mai obişnuite recolte pentru biocombustibil nu respectă standardul minim de sustenabilitate impus de Comisia Europeană.
Conform acestui standard, fiecare litru de biocombustibil ar trebui să reducă emisiile cu cel puţin 35 procente comparativ cu arderea combustibilului fosil. Totuşi, studiul arată că uleiul de palmier creşte emisiile cu 31 procente din cauza carbonului eliberat când pădurea sau păşunile sunt transformate în plantaţii. De asemenea, soia sau rapiţa au eşuat în respectarea standardelor.
Pentru acest an este prevăzut un obiectiv de 3,25 procente în Marea Britanie pentru combustibil rezultat din recolte. Acest procent va creşte anual, urmând a ajunge la 13 la sută în 2020.
Departamentul de Trasnporturi a angajat compania de consultanţă E4tech pentru a organiza un studiu asupra impactului biocombustibililor asupra pădurilor sau terenurilor.
Comisia Europeană a efectuat propria cercetare, dar refuză să publice rezultatele.
Eliminarea pădurii tropicale pentru noile plantaţii eliberează carbonul stocat în copaci şi sol. Durează 840 de ani pentru ca o plantaţie de palmier de să absoarvă carbonul emis când pădurea tropicală a fost arsă.
Extinderea industriei de ulei de palmier a transformat Indonezia în numărul trei mondial în emisiile de CO2, după China şi SUA.
Antena3.ro