Forţele de salvare au găsit şi un bilet Air France în interiorul unei valize şi un scaun, care confirmă că resturile aparţin avionului Airbus 330.
În acelaşi timp, Air France accelerează înlocuirea sondelor care măsoară umiditatea, prezente la avioanele Airbus A330/340. Oficialii subliniază însă că acest lucru nu are nicio legătură cu accidentul zborului AF 447 pe ruta Rio Paris.
Au apărut şi primele indicii legate de ce s-a întâmplat cu aparatul de zbor. Anchetatorii francezi au anunţat că aeronava a transmis 24 de mesaje legate de posibile probleme, inclusiv decuplarea sistemului de pilotare automată. Iar compania Air France a făcut un anunţ şocant.
Oficialii au recunoscut că senzorii de viteză cu care erau dotate unele dintre avioanele Airbus nu funcţionau corespunzător şi că s-a recomandat înlocuirea lor încă din septembrie 2007. În plus, la momentul producerii catastrofei, în zona în care a avut loc incidentul aveau loc furtuni caracteristice regiunilor ecuatoriale. Totuşi, Dominique Bussereau, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor francez, a apreciat că o astfel de defecţiune nu poate explica în totalitate "dispariţia zborului AF 447".
"Pentru moment nu există vreun indiciu care să favorizeze ipoteza dezintegrării în zbor sau a unui şoc la suprafaţa oceanului", a declarat secretarul de stat.
Acesta a precizat că senzorii permit "determinarea vitezei, în funcţie de presiunea exercitată asupra anemometrelor", care măsoară viteza vântului. "Au existat situaţii, la avioane Airbus şi poate şi alte avioane, în care aceste sonde, care s-au jivrat deoarece se aflau în zone cu umiditate mare, zone foarte depresionare, zone de turbulenţe, nu au mai indicat viteza", a adăugat Bussereau.
Consecinţa unei astfel de situaţii este că "piloţii din cabină nu mai văd afişată viteza corectă, ceea ce poate avea două urmări nefericite pentru viaţa avionului: o viteză inferioară, care poate duce la o pierdere de înălţime, sau o viteză superioară, care poate duce la dezintegrarea avionului, acesta apropiindu-se de viteza sunetului, în condiţiile în care fuselajul nu este conceput pentru a rezista la o astfel de viteză", a explicat el.
"Vom continua căutările, non stop, în fiecare zi, şi ne vom concentra asupra identificării cadavrelor. În legătură cu cele două cadavre care au fost recuperate, au fost transfererate pe fregata "Constitution", care se îndreaptă, în acest moment, spre arhipelagul Fernando de Noronha unde vor fi identificate iar apoi vor fi transferate în Recife", a precizat Henry Munhoz, oficialul brazilian.
Avionul Airbus A330 al companiei Air France, care asigura legătura între Rio de Janeiro şi Paris, a dispărut în largul coastelor braziliene cu 228 de persoane la bord, printre care se afla şi o româncă.
Motivele prăbuşirii aparatului, care înregistrase probleme tehnice, nu au fost clarificate încă.
Antena3.ro