"Ni s-a spus că riscul este minim, dar statistic, vor fi cazuri de cancer de piele din cauza razelor X", avertizează medicul Michael Love, care conduce un laborator ce studiază razele X la departamentul de biofizică al Universităţii Johns Hopkins (Maryland, est).
"Nici o expunere la raze X nu poate fi considerată benefică. Ştim că razele X sunt periculoase, dar în aeroporturi, oamenii au o aşa nevoie să călătorească, încât sunt dispuşi să îşi rişte viaţa" din cauza acestor raze X, afirmă el.
În 2007, agenţia americană ce se ocupă de securitatea transporturilor, TSA (Transportation Security Administration), a început să folosească aceste scanere coroporale care dezvăluie întreg corpul uman, în aeroporturile din ţară.
Folosirea lor s-a generalizat în acest an, după cumpărarea a 450 de noi scannere graţie fondurilor acordate prin planul de relansare american.
Aproximativ 315 scanere cu raze X sunt folosite în prezent în 65 de aeroporturi americane, potrivit TSA.
Un grup de oameni de ştiinţă de la Universitatea California din San Francisco (UCSF) a avertizat în legătură cu "potenţialele riscuri grave pentru sănătate" pe care le presupun aceste scanere, într-o scrisoare adresată în aprilie biroului de ştiinţă şi tehnologie al Casei Albe.
În această scrisoare, biochimistul John Sedat şi colegii săi arată că cea mai mare parte a energiei provenite de la aceste scanere este absorbită de piele şi de ţesuturile subcutanate.
"Doza nu este periculoasă dacă este răspândită în tot corpul, dar pentru piele, aceasta ar putea fi un pericol crescut", scriu oamenii de ştiinţă.
Biroul de ştiinţă şi tehnologie al Casei Albe a răspuns în această săptămână acestor îngrijorări, afirmând că aceste scanere au fost "testate în profunzime" de agenţiile guvernamentale americane şi respectă normele de securitate.