Neașteptatul lor binefăcător s-a dovedit a fi banca spaniolă Santander.
Pe 25 decembrie, Santander a alimentat din propriii săi bani 75.000 de conturi client cu o sumă totală de 130 de milioane de lire sterline (aproximativ 155 de milioane euro), transmite BBC.
Cei 75.000 de clienți urmau să primească plăți de la angajatorii lor prin intermediul a 2.000 de conturi corporate.
Dintr-o eroare, sistemul băncii a duplicat aceste plăți.
Suma inițială a fost virată corespunzător, din contul angajatorului, însă o sumă echivalentă a fost, de asemenea, plătită din rezervele băncii.
"Regretăm că, din cauza unei probleme tehnice, unele plăți ale clienților corporate au fost dublate incorect în conturile destinatarilor. Niciunul dintre clienții noștri nu a pierdut bani și, prin urmare, vom lucra intens în zilele următoare cu mai multe bănci din Regatul Unit pentru a recupera sumele duplicate", a menționat Santander într-o declarație.
Recuperarea întregii sume s-ar putea dovedi mai dificilă decât reiese din comunicatul oficial.
Multe din conturile creditate în plus sunt deschise la bănci rivale, între care Barclays, HSBC, NatWest, Co-operative Bank și Virgin Money.
Santander susține că aceste bănci vor căuta să recupereze banii din conturile clienților lor, însă nu este clar cum s-ar putea face acest lucru dacă sumele au fost deja retrase sau cheltuite.
În alte situații, banca spaniolă ar putea încerca să-i contacteze în mod direct pe clienți, pentru a-i determina să returneze sumele necuvenite.
Daily Mail amintește că un client care păstrează banii virați în mod eronat în contul său comite o ilegalitate, potrivit unei legi britanice în vigoare din anul 1968.
Santander are 14 milioane de clienți în Marea Britanie.
Anul acesta, instituția a fost în centrul unui scandal după ce, din cauza unei erori, clienții săi nu au mai putut face plăți aproape o întreagă zi de sâmbătă.
Anul trecut, în luna august, ca urmare a unui incident similar, mii de clienți Santander nu și-au putut accesa conturile online.