”Consiliul de administraţie de la Renault Group a aprobat, în unanimitate, semnarea acordurilor pentru vânzarea totalităţii acţiunilor pe care Renault Group le deţine la Renault Russia către oraşul Moscova precum şi participaţia de 67,69% din acţiunile constructorului auto rus AvtoVaz către NAMI (Institutul Central de Cercetare şi Dezvoltare de Automobile şi Motoare)”, a anunțat proprietarul Dacia, într-un comunicat de presă. Nu au fost oferite detalii cu privire la suma tranzacţiei.
Grupul auto a anunțat, însă, că-și păstrează opţiunea de a le răscumpăra în decurs de şase ani.
Autorităţile ruse anunțaseră anterior, la finalul lunii aprilie, că Renault îşi va transfera partiea de 68% din acţiunile Avtovaz, cel mai mare constructor de automobile din țară, către un institut de cercetare în schimbul unei sume simbolice de o rublă.
”Astăzi am luat o decizie dificilă şi necesară, am luat o decizie responsabilă cu privire la cei 45.000 de angajaţi ai noştri din Rusia şi am protejat performanţele Grupului şi capacitatea noastră de a reveni în Rusia în viitor, într-un context diferit”, a declarat Luca de Meo, directorul general al Renault.
Luni, Ministerul rus al Industriei şi Comerţului a anunţat că activele din Rusia ale grupului Renault au trecut în proprietatea statului, fiind finalizat procesul de retragere a constructorului auto francez din Rusia: ”au fost semnate acorduri pentru un transfer de active ruseşti ale Groupe Renault către Federaţia Rusă şi guvernul de la Moscova”.
Acordul cu Renault îi permite lui AvtoVaz să continue să fabrice Duster, dar sub marca Lada, a declarat Denis Pak, oficial rus din industria auto.
Compania franceză a scăpat de o problemă cu care se confruntă companiile occidentale în contextul războiului din Ucraina după acordul Renault cu Federația Rusă scoate, fiind nevoită să aleagă dacă se retrage din Rusia și să înfruntă impactul economic asupra veniturilor lor sau continuă afacerile acolo, dar cu riscul de a-și afecteze reputația în fața clienților. Guvernul rus i-a îndemnat pe investitorii străini reticenți fie să reia operațiunile, fie să vândă cuiva care o va face, pentru evitarea șomajului.