Recent, Moscova şi-a dat acordul pentru construirea unui tunel subacvatic de-a lungul strâmtorii Bering, care ar face legătura între Alaska şi Rusia printr-un tunel feroviar, aflat sub pământ.
Astfel, cu o lungime de aproape 105 km lungime, acesta ar deveni cel mai lung tunel subacvatic din lume, fiind de două ori mai mare decât cel de sub Canalul Mânecii, care leagă Anglia de Franţa. Dar costurile vor fi exorbitante: câte un miliard de dolari se vor cheltui pentru fiecare milă de tunel (1,609 km).
Încă nu se ştie de unde vor fi luate fondurile necesare pentru construcţie, dar potrivit experţilor, tunelul ar putea furniza profituri de 11 miliarde de dolari anual. Deşi nu va permite transportul călătorilor, va uşura transportarea a aproximativ 100 milioane de tone de mărfuri anual.
Rusia speră ca proiectul să îi uşureze accesul la rezervele de combustibili fosili şi minerale din Arctica pe care le-a revendicat.
Tunelul, a cărui construire va dura aproximativ 15 ani, ar putea fi o cale de furnizare a energiei electrice din Rusia către Alaska şi Canada.