Portul Anaklia devine o dispuă geopolitică între SUA, Federația Rusă și China, în timp ce România promovează un proiect comun cu Georgia pentru constituirea unui coridor de transport multimodal pentru transportul de mărfuri între Marea Neagră și Marea Caspică.
România poate câștiga pe termen lung, promovând portul de mare adâncime, Anaklia, aflat în fază incipientă, care are o importanță strategică în zonă, conferindu-i Georgiei statutul de hub comercial între Europa si Asia.
Portul din Anaklia va deveni functional dupa 2020 dacă vor exista investiții în zonă și interes din partea statelor sau instutuțiilor financiare internaționale. O altă ipoteza favorizează o interventie chineză în zona de tip financiar și strategic în detrimentul SUA, notează portseurope.
Proiectul Anaklia are o importanță strategicaă pentru economia Georgiei și statutul de hub comercial între Europa si Asia.
În martie, Georgia, împreună cu România, Azerbaidjan și Turkmenistan, au semnat o declarație pentru promovarea unui coridor multimodal pentru transportul de mărfuri între Marea Neagră și Marea Caspică (Marea Caspică - Proiectul Coridorului de Transport Internațional al Mării Negre - ITC-CSBS ).
Proiectul a fost lansat de România și Turkmenistan pentru crearea unei rute de transport intermodal pentru transport maritim, fluvial, rutier și feroviar de marfă între centrul și nordul Europei și sudul Caucazului și Asia Centrală, cu perspectiva de conectare la regiunea Asia-Pacific.
Coridorul se bazează pe contiguitatea geografică dintre România, Georgia, Azerbaidjan și Turkmenistan și serviciile oferite de porturile Constanța (România), Poti (Georgia), Baku (Azerbaidjan) și Turkmenbashi (Turkmenistan).