Un anchetator de top rus a declarat că nu pare să fi existat probleme tehnice la bordul aparatului sovietic ce s-a prăbuşit în Rusia în weekend, ce a dus la moartea preşedintelui Poloniei.
Şeful echipei ruse de anchetă a declarat premierului Vladimir Putin că analiza preliminară a înregistrării datelor audio nu găsit nici un indiciu despre vreo problemă.
De asemenea, acesta arăta că înregistrarea audio demonstrează că pilotul a fost informat despre vremea rea, dar a decis totuşi să aterizeze.
Oficiali regionali declaraseră anterior că li se ceruse piloţilor polonezi să aleagă alt loc de aterizare din cauza ceţii dese.
Vizibilitatea era limitată la circa 400 de metri.
Un alt oficial rus anunţat că doar cadavrele a 24 de victime au fost identificate până acum şi că ar putea fi foarte dificil să mai fie identificate şi alte persoane din cele 96 decedate.
Vina piloţilor a fost sugerată şi de ministrul rus al Transporturilor, Igor Levitin.
În timp ce experţii în aviaţie speculează că piloţii se poate să fi primit ordin să aterizeze acolo la micul aeroport militar din Smolensk,unde a avut loc tragedia.
"Este un caz clar de sindrom al pasagerului VIP," crede expertul Viktor Timoşkin.?Controlorul de trafic aerian l-a informat să ducă avionul la Moscova sau Minsk. Sunt sigur că pilotul l-a informat pe preşedinte despre asta, dar a primit o repplică dură că trebuie să aterizeze la Smolensk."
Autorităţile ruse au acceptat o cerere a colegilor polobezi de a nu curăţa locul prăbuşirii. Două delegaţii poloneze au sosit în Rusia pentru propria anchetă.
27 de experţi vor studiu locul prăbuşirii, în timp ce 35 de experţi stau la Moscova, unde au fost trimse corpurile victimelor.
Din informaţiile iniţiale reiese că preşedintele polonez a telefonat cu 36 de minute înainte de accident fratelui său pentru a-l informa că totul decurge conform planului. Martorii la accident povestesc că avionul Tu-154 s-a apropiat într-un unghi ciudat de aeroport, cu o aripă spre sol, care a agăţat copacii în zborul spre pistă, care era la doar 200 m.
Fostul preşedinte polonez şi lauret al premiului Nobel Lech Walesa aprecia că este prea devreme pentru a se găsi vinovaţi.
"Cineva lua decizii în acel avion Nu cred că pilotul a luat decizii de unul singur. Nu este posibil. Am zburat mult şi când existau dubii, vebeau mereu la lideri şi cereau o decizie, iar pe baza a aceasta, piloţii luau o decizie. Uneori decizia era contrară comenzii liderilor."
În ultimii 40 de ani au existat 66 de accidente cu avioane Tu-154, din care şase în ultimii cinci ani.
Antena3.ro