Anul acesta, până la sfârşitul lunii iulie, numărul celor care sună fără a avea nevoie de ajutor a crescut îngrijorător, ajungând la peste 16 milioane de apeluri. Majoritatea sunt efectuate de pe cartele pre-paid, unde apelantul este aproape imposibil de identificat.
Aplicarea de amenzi este singura soluţie împotriva celor care abuzează de 112, dar este ineficientă. Reprezentanţii Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei şi ai Ministerului Sănătăţii s-au întâlnit pentru elaborarea unor soluţii de prevenire şi blocare a acestor abuzuri.
Orientându-se după soluţii adoptate în alte state europene şi chiar în SUA, s-a stabilit că trebuie găsite de urgenţă soluţii tehnice de blocare a apelurilor false către numărul unic de urgenţă. De exemplu, în Finlanda, operatorul de telefonie mobilă poate bloca terminalul apelantului timp de o zi, timp în care acesta nu poate folosi telefonul mobil decât pentru serviciul de urgenţe.
În Marea Britanie, Scotland Yard trimite un număr mare de mesaje către telefonul celui care abuzează de serviciul 112, operaţiune care blochează mobilul apelantului.
Antena 3