McDonald's a anunțat că va face ajustări în practicile sale de diversitate, echitate și incluziune (DEI), devenind cea mai recentă corporație americană care reevaluează astfel de angajamente după decizia Curții Supreme împotriva acțiunilor afirmative și după criticile din partea conservatorilor. Anterior, Ford, Jack Daniel's şi supermarketurile Walmart au anunţat că şi-au redus în mod drastic programele în favoarea diversităţii, cedând lobby-ului „anti-woke”, iar Walmart a renunţat în comunicarea sa la acronimul DEI - ”diversitate, egalitate şi incluziune”, scrie CNN.
Ce modificări face McDonald’s
McDonald's a declarat luni, într-un comunicat, că renunță la obiectivele sale specifice de diversitate, inclusiv cerința ca furnizorii săi să se angajeze să atingă anumite ținte DEI. De asemenea, McDonald’s a anunțat că nu va mai participa la sondaje externe care măsoară diversitatea corporativă.
McDonald’s își schimbă, de asemenea, denumirea echipei de diversitate în „Echipa Globală de Incluziune” — o practică obișnuită pentru multe alte companii care și-au reevaluat angajamentele privind diversitatea.
„Această schimbare de denumire este mai potrivită pentru McDonald’s, având în vedere valorile noastre legate de incluziune, și se aliniază mai bine cu activitatea acestei echipe”, a declarat McDonald’s în comunicat.
Cu toate acestea, compania a precizat că nu și-a abandonat misiunea de a menține o forță de muncă diversă. McDonald’s a afirmat că va continua să sprijine practicile care promovează incluziunea în locul de muncă și în toate operațiunile sale și că va colabora cu furnizorii și partenerii pentru a discuta despre diversitate și incluziune.
„Poziția McDonald’s și angajamentul nostru față de incluziune sunt de nezdruncinat”, a declarat compania. „Încă de la înființare, ne-am mândrit cu faptul că fundația afacerii noastre sunt oamenii. După cum spunea Fred Turner: ‘Suntem o afacere construită pe oameni și să nu uităm niciodată asta.’”
Compania a precizat că noua sa poziție a fost determinată de o hotărâre recentă a Curții Supreme împotriva acțiunilor afirmative și de reevaluările altor corporații privind inițiativele de diversitate. Presiunile online, amenințările legale și opoziția din partea clienților au determinat multe companii, inclusiv Walmart, Ford, Harley-Davidson, John Deere și altele, să facă schimbări în inițiativele lor DEI.
Cu toate acestea, unii observatori consideră că multe dintre schimbările corporative de profil înalt legate de DEI nu sunt atât de mari pe cât par.
„DEI nu dispare. Doar se schimbă”, a declarat J. Danielle Carr, ofițer șef pentru incluziune la Lowenstein Sandler și președinta Asociației Profesioniștilor în Diversitate din Firmele de Avocatură, pentru CNN, în decembrie. Organizația a constatat că doar 14 dintre companiile din Fortune 500 au făcut schimbări publice în echipele sau programele lor DEI în 2024.
Angajamentele DEI pot include orice, de la formarea angajaților, rețele de resurse și practici de recrutare, până la creșterea reprezentării persoanelor cu diverse identități și medii.
Lanțul de fast-food a declarat că a înregistrat progrese în diversitatea în leadership, furnizori și francizați în 2024, datorită angajamentelor sale anterioare. McDonald’s a afirmat că 30% dintre liderii săi din Statele Unite provin din grupuri subreprezentate și că 78% dintre angajați au „evaluat pozitiv McDonald’s” în sondajul intern realizat de companie. De asemenea, compania a spus că și-a atins obiectivul de a aloca 25% din cheltuielile lanțului său de aprovizionare către furnizori deținuți de diverse grupuri, până la sfârșitul anului 2025.
„Suntem extrem de mândri de aceste realizări, dar nu suntem satisfăcuți”, a declarat McDonald’s.
Costco nu vrea să renunțe la DEI
Între timp, Costco a recunoscut recent că beneficiile politicilor sale DEI au fost prea mari pentru a renunța la ele, în ciuda reacțiilor negative din partea acționarilor activiști care doreau să pună capăt ambițiilor companiei.
Retailerul a declarat că programul său pentru furnizori s-a concentrat pe extinderea colaborărilor cu afaceri mici și diverse, iar eforturile au ajutat la atragerea și păstrarea angajaților din medii diverse.
„Printre altele, un grup divers de angajați ajută la aducerea de originalitate și creativitate în ofertele noastre de produse, promovând acea ‘vânătoare de comori’ pe care clienții noștri o apreciază”, a declarat Costco în declarația sa pentru investitori.
McDonald’s a afirmat că nu va reduce grupurile de afinitate ale francizaților și rețelele de afaceri, care „promovează antreprenoriatul și creează conexiuni de susținere”. Compania va continua să raporteze anual demografia angajaților și va rămâne dedicată echității salariale.
De asemenea, McDonald’s a spus că își va evalua activitatea pe baza a patru principii: că prosperă atunci când este „modelată de comunitățile în care operează”; că incluziunea îi oferă un avantaj; că prioritatea sa este să acționeze responsabil; și că oamenii „dau tot ce au mai bun atunci când simt că aparțin”.