Australia a fost prima ţară unde s-au redeschis magazinele după Crăciun. Unii clienţi au aşteptat chiar şi şase ore în faţa intrării.
Magazinele s-au umplut imediat de cumpărătorii care au început să scotocească prin lăzile cu mărfuri. Entuziasmul era cu atât mai mare, cu cât experţii prevăd că importurile se vor scumpi, din cauza scăderii dolarului australian.
Criza economică nu pare să-i fi afectat prea mult pe australieni: comercianţii se aşteaptă la vânzări ceva mai mari ca anul trecut.
Situaţia este cu totul alta în Marea Britanie, unde se prevede un an foarte dificil din punct de vedere al vânzărilor. În cele mai pesimiste scenarii, 10 - 15 reţele de magazine ar putea da faliment chiar în ianuarie. Negustorii îşi caută salvarea în reduceri de preţuri de până la 90%, care să le aducă, totuşi, ceva venituri. Englezii nu s-au lăsat rugaţi şi au năvălit în magazine.
Şi în Statele Unite, marile magazine au oferit reduceri fără precedent, în speranţa de a mai redresa unul dintre cele mai proaste sezoane de cumpărături. Consumatorii sunt încântaţi, dar rămân prudenţi: criza economică îi îndeamnă să-şi păstreze banii pentru zile negre şi să nu-i cheltuiască decât dacă soldurile sunt într-adevăr irezistibile.
Potrivit datelor preliminare, vânzările de sărbători din Statele Unite au scăzut cu până la 8% faţă de anul trecut. Anul Nou ar putea aduce concedieri destul de ample în sectorul comercial.
Antena 3