Antena 3 CNN Externe Record. NASA a descoperit o stea cu cinci planete

Record. NASA a descoperit o stea cu cinci planete

07 Noi 2007   •   08:45

NASA a anunţat descoperirea unei a cincea planete care orbitează în jurul unei stele din galaxia noastră, o nouă dovadă în opinia oamenilor de ştiinţă că sistemul nostru solar nu este o ocurenţă unică în Univers. Această planetă a fost descoperită de astronomi în jurul stelei 55 Cancri, la 41 de ani-lumină de sistemul nostru solar în constelaţia Racului a Căii Lactee.

?55 Cancri are aproape aceeaşi masă şi vârstă ca şi Soarele nostru?, a indicat Jet Propulsion Laboratory, antenă a agenţiei spaţiale americane instalată la Pasadena, în apropiere de Los Angeles.

Studiile anterioare nu descoperiseră decât patru planete în jurul lui 55 Cancri, deja un record pentru exoplanete. ?Dimensiunea acestei descoperiri este formidabilă. Ştim acum că Soarele şi familia sa de planete nu sunt ceva neobişnuit în galaxie?, a subliniat Geoff Marcy, astronom la Universitatea Berkeley.

?Calea Lactee conţine miliarde de sisteme planetare, multe dintre ele fiind la fel de bogate ca sistemul nostru solar şi credem că multe dintre aceste sisteme planetare adăpostesc corpuri cereşti asemănătoare Terrei, chiar dacă nu le-am găsit încă?, a adăugat Marcy.

Rompres