"Este estimat că faza finală a aeroportului să coste alte 2 miliarde de dolari, în afară de cele 15,5 miliarde cheltuite până acum" a declarat Akbar al Baker, membru al comitetului de conducere pentru dezvoltarea aeroportului şi director al Qatar Airways.
Acesta a declarat faptul că sumele estimate iniţial au fost de 14,5 miliarde de dolari, dar au crescut până la 15,5 miliarde pentru a acoperi creşterea numărului de pasageri.
Procesul de licitaţie pentru noua expansiune este în curs de licitaţie, a spus acesta. Aeroportul este dezvoltat în trei faze, ce urmează să fie finalizate până în 2015.
Qatar Airways, care intenţionează să zboare către 170 de destinaţii în următorii 3 ani, vrea ca dimensiunea flotei sale să depăşească 120 de aeronave în acest an.
Compania aeriană continuă să se confrunte cu preţul ridicat al combustibilului care reprezintă 41% din cheltuielile sale.
"Vom achiziţiona companii aeriene numai în cazul în care vor fi conduse foarte bine şi vor avea deficit de capital propriu" a declarat Baker.
Guvernul din Qatar a alocat 40% din bugetul său pentru proiectele de infrastructură, inclusiv 5,5 milarde de dolari pentru un port maritim, 20 de miliarde de dolari pentru drumuri şi 1 miliard de dolari pentru un coridor de transport în Capitala Doha, scrie cargonewsasia.com.