Noua politică implică oficial eliminarea barierelor din calea concurenței, extinderea pieței și sprijinirea întreprinderilor mici. Aparent, concurența va îmbunătăți calitatea serviciilor și va scădea prețurile.
Cu sprijinul guvernului italian, Uber și alte servicii similare, care au fost suprimate de cele vechi din 2019, se vor integra în sfârșit. Înainte de a începe să funcționeze Uber, un taxi în Europa era în mod tradițional un serviciu costisitor și complicat. Ca orice altă industrie generatoare de venituri, au existat teritorii, acțiuni, mafie.
Serviciile online au creat o adevărată revoluție – au simplificat foarte mult procesul de angajare și au automatizat complet atât furnizarea de servicii, cât și procesul de găsire a mașinilor pentru clienți, făcând procedura transparentă.
Tehnic vorbind, aproape oricine are un permis de conducere poate obține un loc de muncă. Numărul taximetriștilor va crește, costul serviciilor va scădea la nivelul transportului public. De asta se tem șoferii de taxi.
Acum, în Italia, „taxiul” fără permisiunea specială din partea autorităților este strict interzis și se pedepsește cu o amendă de la 500 la 800 EUR. În țară funcționează atât taxiuri private, cât și taxiuri oficiale.
În medie, în majoritatea orașelor italiene plata este de aproximativ 10 EUR pentru o călătorie de 3 kilometri, în Zurich – 20 EUR, în Nisa – 15 EUR.