Antena 3 CNN Externe Primele imagini cu resturile submersibilului Titan, recuperate din ocean

Primele imagini cu resturile submersibilului Titan, recuperate din ocean

Laura Dinu
1 minut de citit Publicat la 22:28 28 Iun 2023 Modificat la 22:28 28 Iun 2023
titan
Primele imagini cu resturile submersibilului Titan, recuperate din ocean

Resturile metalice ale submersibilului Titan au fost descărcate de pe nava Horizon Arctic din St John's, Canada, miercuri. 

Potrivit oficialilor Pazei de Coastă din SUA, printre resturi au fost găsite cadrul de aterizare al submersibilului și un capac din spate. 

Toți cei cinci oameni de la bordul navei au murit pe 18 iunie, după ce submersibilul a făcut implozie la aproximativ 90 de minute după scufundare. Aceștia urmau să ajungă la faimoasa epavă Titanic, ce se află la o adâncime de 3.800 de metri în nordul Atlanticului.    

Până acum, cinci piese majore ale submersibilului au fost găsite în apropiere de prova Titanicului, potrivit ultimei actualizări de la Garda de Coastă a SUA. 

Oficialii au spus că vor încerca să stabilească ce a cauzat implozia și să facă recomandări pentru a preveni tragediile viitoare. 

Cinci bărbați se aflau la bordul Titanului, inclusiv fondatorul și directorul executiv al companiei Ocean Gate, Stockton Rush, care pilota Titanul. 

Ceilalți patru erau miliardarul și exploratorul britanic Hamish Harding, în vârstă de 58 de ani; omul de afaceri de origine pakistaneză Shahzada Dawood, în vârstă de 48 de ani, și fiul său de 19 ani, Suleman, ambii cetățeni britanici; și oceanograful francez și renumitul expert în Titanic Paul-Henri Nargeolet, în vârstă de 77 de ani, care vizitase epava de zeci de ori. 

OceanGate a fost criticat de nenumărate ori pentru practicile sale de siguranță. Foștii angajați și-au exprimat îngrijorarea cu privire la submersibilul Titan, care nu era supus reglementărilor. 

În mesajele e-mail verificate de BBC, Stockton Rush a respins îngrijorările legate de siguranță din partea unui expert, spunând că „s-a săturat de jucătorii din industrie care încearcă să folosească un argument de siguranță pentru a opri inovarea”. 

×
x close