Studiul a mai punctuat şi faptul că fetele au mai puţine probleme comportamentale decât baieţii şi că acei copii cu o dezvoltare comportamentală mai bună tind să aibă abilităţi mai bune de învăţare. Copiii au fost chestionaţi în casele lor de către personal specializat în interviuri. Cercetătorii au avut în vedere trei aspecte: vocabular, asemănări între poze şi construcţia de blocuri, evaluând astfel capacităţile vizuale, spaţiale şi verbale ale copiilor.
Coordonatorul cercetării, doctor Kirstine Hansen, a declarat că rezultatele nu arată că toate fetele au depăşit baieţii, ci doar ca "era aproape acelaşi număr de baieţi ca şi fete între primii 10% dintre copii chestionaţi", adăugând că "totuşi sunt mai puţine fete în grupa cu scorurile mai mici." Ea confirmă astfel faptul că prăpastia dintre sexe, în ceea ce priveşte capacitatea lor de a învăţa, este stabilită încă de la începutul vieţii.
Cercetătorii au demonstrat şi ipoteza conform căreia copii care trăiesc în medii familiale diferite tind să aibă diferite nivele de dezvoltare. Copiii, ai căror părinţi lucrează amândoi, tind să fie mai buni decât ceilalţi, având patru luni înaintea celorlalţi la vocabular şi două luni la testele vizuale. Copii cu părinţi necalificaţi au fost consideraţi sub medie la toate cele trei tipuri de teste. În medie erau cu patru luni în urmă la testele cu imagini, cu cinci luni în urmă la construcţie de blocuri şi mai mult de un an în urmă la vocabular. Copii înfiaţi erau cu cinci luni în urma mediei la testele cu imagini, în timp ce copii cu un singur părinte erau în urmă cu două luni.
Antena3.ro