Pilotul aflat la comanda avionului Boeing 777 al Asiana Airlines care a ratat aterizarea, sâmbătă, pe aeroportul din San Francisco era experimentat, dar în curs de formare pe acest tip de aeronavă, a anunţat luni compania sud-coreeană, potrivit AFP, citată de Mediafax.
Deşi are peste 9.000 de ore de zbor, Lee Kang-Kuk, în vârstă de 46 de ani, nu a zburat decât 43 de ore pe acest model de aeronavă, una dintre cele mai mari din lume.
„Este adevărat că Lee era în formare pe Boeing 777", a declarat pentru AFP o purtătoare de cuvânt a Asiana, aceasta adăugând că pilotul era sub supervizarea unui formator experimentat, care îndeplinea funcţia de copilot.
De asemenea, compania sud-coreeană a recunoscut că avionul, cumpărat în martie 2006, a fost supus unor reparaţii în iunie din cauza unor scurgeri de ulei la un motor.
Cu toate acestea, preşedintele companiei, Yoon Young-Doo, a respins ipoteza unei defecţiuni tehnice, precizând că nu a existat „nicio problemă mecanică" în momentul accidentului.
Primele analize arată că avionul zbura la o altitudine prea joasă şi cu o viteză prea mică în momentul apropierii de golful San Francisco. Piloţii au încercat să accelereze, dar era deja prea târziu, iar coada avionului a lovit violent pista.
Preşedintele Agenţiei americane de securitate a transporturilor (NTSB), Deborah Hersman, a precizat în cadrul unei conferinţe de presă că pilotul a solicitat autorizaţia de a nu ateriza şi a lua din nou altitudine, cu aproape o secundă înainte de impact.
De asemenea, aceasta a menţionat că avionul se afla şi la o altitudine inferioară celei normale la aterizare, dar a precizat că „mai este mult până la încheierea anchetei".