Efectele atacurilor de la Paris şi ale ameninţărilor teroriste care încă vizează oraşul au şi un puternic impact economic.
La o săptămână după atacuri, centrul capitalei franceze e aproape pustiu.
Şi în localuri, ţinta predilectă a atacatorilor în atentatele de săptămâna trecută, sunt multe mese goale. Parizienii nu vor însă ca teama de posibile noi atacuri să le schimbe viaţa.
Tinerii au lansat o campanie, numită toată lumea la restaurante, în care îi cheamă pe parizieni dar şi pe turişti să vină din nou în localuri.
Potrivit estimărilor, numărul clienţilor care frecventau centrele comerciale pariziene a scăzut cu 30 sau chiar 50%.
Atacatorul, Salah Abdeslam, care e în libertate, e numit inamicul public numărul unu în Franţa. Împreună cu alţi 7 terorişti, a făcut parte din comandourile care au comis atacurile.
Organizatorul acestor atentate, Abdelhamid Abaaoud, a fost ucis zilele trecute, într-un asediu al poliţiei franceze, în Saint-Denis. Verişoara lui a fost, de asemenea, ucisă în confruntări.
O a treia persoană, un terorist kamikaze, a murit în asediu după ce şi-a detonat centura explozivă.