Antena 3 CNN Externe Opt milioane de oameni, ţinte posibile ale furtului de identitate

Opt milioane de oameni, ţinte posibile ale furtului de identitate

Opt milioane de oameni, ţinte posibile ale furtului de identitate
02 Sep 2008   •   04:10

O breşă în sistemele de securitate ale celui mai mare lanţ hotelier din lume, Best Western Hotel Group, pune în pericol aproape opt milioane de persoane plătitoare cu card. Un hacker indian a pătruns în sistem şi a extras datele personale ale tuturor clienţilor din ultimele 12 luni. Detaliile includ adresa de domiciliu a persoanelor vizate, numere de telefon, angajatori, plus detaliile cărţilor de credit. Toate datele au fost vândute prin intermediul unei reţele subterane controlată de mafia rusă...

Potrivit Daily Mail, informaţiile valorează pe piaţa neagră circa 2,8 miliarde ₤. Sigur că, ajunsă pe mâinile cui nu trebuie, baza de date ar putea genera un val major de criminalitate. ?Este o lovitură teribilă?, a declarat expertul în securitate Jacques Erasmus, el însuşi fost hacker, astăzi angajat al Prevx, companie de securitate IT. ?Baze de date furate sunt mereu disponibile online către vânzare. Totuşi, de data aceasta volumul enorm şi calitatea informaţiilor constituie un caz diferit şi cu mult mai grav.? ?Mai mult ca sigur, bandele ruseşti specializate în acest gen de infracţiuni au exploatat datele din primul moment în care ele au fost disponibile?, adaugă Erasmus.

Specialiştii de la Best Western sunt cei care au descoperit frauda şi au luat imediat măsuri - username-ul si parola compromise au fost eliminate din sistem. Din păcate, era deja prea târziu. Directorul de marketing Best Western Marea Britanie, Tim Wade, a declarat că este ?puţin probabil? ca hackerii să obţină toate detaliile rezervărilor făcute în Europa, dată fiind modalitatea de funcţionare a sistemului. ?Investigaţiile sunt în curs şi colaborăm cu partenerii noştri emitenţi de carduri pentru a proteja interesele oaspeţilor noştri?, a mai spus Wade. Potrivit unei alte declaraţii de la vârful companiei, postată pe site-ul Best Western, datele clienţilor britanici nu ar fi fost furate.

Iniţial, compania a negat amploarea furtului: oficialii au declarat că doar zece clienţi ar fi fost afectaţi. Ca să înlăture temerile, lanţul hotelier a dat asigurări că informaţiile despre cărţile de credit sunt şterse din sistem după ce clientul părăseşte hotelul, dar clienţii şi nu numai comentează cu neîncredere aceste afirmaţii.

Antena3.ro

×
Cele mai noi știri
Parteneri
x close