O breşă în sistemele
de securitate ale celui mai mare lanţ hotelier din lume,
Best Western Hotel Group, pune
în pericol aproape opt milioane de persoane plătitoare cu card. Un hacker
indian a pătruns în sistem şi a extras datele personale ale tuturor clienţilor
din ultimele 12 luni. Detaliile includ adresa de domiciliu a persoanelor
vizate, numere de telefon, angajatori, plus detaliile cărţilor de credit. Toate
datele au fost vândute prin intermediul unei reţele subterane controlată de
mafia rusă...
Potrivit Daily Mail, informaţiile valorează pe
piaţa neagră circa 2,8 miliarde ₤. Sigur că, ajunsă pe mâinile cui nu trebuie,
baza de date ar putea genera un val major de criminalitate. ?Este o lovitură
teribilă?, a declarat expertul în securitate Jacques Erasmus, el însuşi fost hacker,
astăzi angajat al Prevx, companie de securitate IT. ?Baze de date furate sunt
mereu disponibile online către vânzare. Totuşi, de data aceasta volumul enorm
şi calitatea informaţiilor constituie un caz diferit şi cu mult mai grav.? ?Mai
mult ca sigur, bandele ruseşti specializate în acest gen de infracţiuni au
exploatat datele din primul moment în care ele au fost disponibile?, adaugă
Erasmus.
Specialiştii de la Best Western sunt cei care au descoperit frauda şi au luat imediat măsuri - username-ul si parola
compromise au fost eliminate din sistem. Din păcate, era deja prea târziu. Directorul
de marketing Best Western Marea Britanie, Tim Wade, a declarat că este ?puţin
probabil? ca hackerii să obţină toate detaliile rezervărilor făcute în Europa,
dată fiind modalitatea de funcţionare a sistemului. ?Investigaţiile sunt în
curs şi colaborăm cu partenerii noştri emitenţi de carduri pentru a proteja
interesele oaspeţilor noştri?, a mai spus Wade. Potrivit unei alte declaraţii
de la vârful companiei, postată pe site-ul Best Western, datele clienţilor
britanici nu ar fi fost furate.
Iniţial, compania a negat amploarea furtului:
oficialii au declarat că doar zece clienţi ar fi fost afectaţi. Ca să înlăture
temerile, lanţul hotelier a dat asigurări că informaţiile despre cărţile de
credit sunt şterse din sistem după ce clientul părăseşte hotelul, dar clienţii
şi nu numai comentează cu neîncredere aceste afirmaţii.
Antena3.ro