Un avion de pasageri al companiei spaniole Air Europa, un Boeing 787-9 Dreamliner care efectua zborul de la Madrid la Montevideo, a fost forțat să aterizeze de urgență luni la Natal, în Brazilia, din cauza unor „turbulențe puternice” care au provocat rănirea mai multor persoane, a anunțat compania aeriană, potrivit BBC.
Compania spaniolă anunţă pe X că aeronava a aterizat la Natal, în nord-estul Braziliei.
„Răniţii au fost preluaţi pentru a fi îngrijiţi”, anunţă Air Europa.
Air Europa Boeing 787-9 (EC-MTI, built 2018) safely diverted to Natal-Intl AP(SBSG), Brazil after flight #UX45 from Madrid to Montevideo, Uruguay encountered severe turbulence during cruise flight at 36000 ft. leaving at least 30 persons injured and aircraft interior damaged.… pic.twitter.com/d51i9HFRJu
— JACDEC (@JacdecNew) July 1, 2024
Avionul, care avea la bord 325 de pasageri, a intrat în turbulențe deasupra Atlanticului când aproape a ajuns pe coasta braziliană, a declarat un purtător de cuvânt al Air Europa.
Avionul a aterizat normal apoi și a fost întâmpinat de numeroase ambulanțe.
Oficialii aeroportului au spus că unii pasageri au avut nevoie de asistență medicală și au fost duși la cel mai apropiat spital.
O echipă medicală locală a declarat presei braziliene că a îngrijit cel puțin 30 de pasageri de diferite naționalități și că 10 dintre ei au fost transportați la spital.
Pacienții s-au lovit în timpul turbulențelor și au suferit răni, inclusiv fracturi craniene și tăieturi la față, au transmis medicii.
Incidentul are loc la câteva săptămâni după ce un zbor Singapore Airlines a fost supus unor turbulențe severe peste Myanmar, ducând la zeci de răniți și moartea unui britanic.
Denunțător Boeing: muncitorii au dat găuri mai mari decât trebuie în pereții etanși de la modelul 787 Dreamliner
Un denunțător al practicilor de siguranță în producție la Boeing a afirmat, recent, că această companie a fabricat părți ale modelului 787 Dreamliner într-o manieră nesigură, cu potențiale consecințe devastatoare, anunță CNN. Denunțătorul este Richard Cuevas.
Potrivit sursei citate, el lucrează ca mecanic la Strom, contractant al Spirit Aerosystems, un partener de producție al Boeing.
Cuevas susține că a fost martor atunci când mai multe găuri au fost executate în mod necorespunzător în pereții etanși de presiune din față ai avioanelor 787 și că procedeul a fost aplicat la fabrica deținută de Spirit Aerosystems în Wichita, statul american Kansas, în 2023.
Peretele etanș reprezintă una dintre părțile principale ale infrastructurii unui avion și este esențial pentru menținerea intactă a aparatului în zbor, notează CNN.
Denunțătorul a precizat că a depus o plângere în luna octombrie 2023 la Boeing și Spirit Aerosystems cu privire la „procesele de fabricație și întreținere substandard” la care a fost martor.
El adaugă că a fost concediat câteva luni mai târziu, potrivit documentelor depuse de avocații lui Cuevas și obținute de CNN.
Boeing a anunțat că a investigat anterior acuzațiile lui Cuevas și că acestea „nu au reprezentat o problemă de siguranță”.