“Companiile aeriene depind de guverne şi de autorităţile de control pentru a fi avizate că un spaţiu aerian este disponibil pentru zbor şi ele îşi organizează activitatea în funcţie de aceste limite”, a declarat directorul general executiv al IATA, Tony Tyler, într-un comunicat. “Este ca şi cum ai conduce o maşină. Dacă drumul este deschis, consideri că este sigur. Dacă este închis, cauţi rute alternative”, a adăugat oficialul IATA.
Tyler a reamintit de Convenţia de la Chicago, prin care guvernele au convenit că avioanele comerciale nu sunt obiective militare. “Ceea ce s-a întâmplat cu zborul MH17 este o tragedie pentru 298 de suflete, ce nu trebuia să se întâmple în niciun spaţiu aerian”, a mai spus el.
Tyler a reamintit, de asemenea, că în acest moment securitatea este cea mai importantă. “Securitatea este prioritară. Nicio companie aeriană nu trebuie să rişte securitatea pasagerilor săi şi pe cea a aparatului pentru a economisi combustibil”, a continuat oficialul IATA.
Deşi multe companii aeriene deciseseră să evite ruta ce survola Ucraina din cauza conflictului, Malaysian Airlines a continuat să traverseze spaţiul aerian ucrainean cu regularitate.