Pe imprimeul unuia dintre aceste tricouri, inima care compune sloganul "I Love Brasil" sugerează fesele inversate ale unei femei în bikini. Pe imprimeul celuilalt este reprodusă o imagine a unei tinere de culoare în costum de baie, care ţine în mână o minge, alături de mesajul: "Looking to Score". Pe fundal apare Căpăţâna de Zahăr, celebra stâncă de la Rio de Janeiro.
Difuzarea de către ziarele locale a imaginilor cu aceste tricouri vândute de Adidas în SUA în vederea Cupei Mondiale a stârnit un val de proteste, de la nivelul reţelelor sociale până la vârful statului.
"Este inadmisibil ca o multinaţională de produse sportive ca Adidas (...) să vândă tricouri cu imagini şi mesaje care leagă Brazilia de turismul sexual", a declarat într-un comunicat ministrul brazilian al Politicilor pentru femei, Eleonora Menicucci.
Această campanie "încurajează prădarea sexuală". "Este o lipsă de respect faţă de ţara noastră şi o agresiune să reproduci o prejudecată pe care noi încercăm din greu să o eliminăm definitiv", a adăugat ministrul.
Adidas, unul dintre sponsorii oficiali ai Cupei Mondiale organizate de FIFA, a răspuns rapid criticilor, printr-un comunicat dat publicităţii la Sao Paulo.
"Adidas urmăreşte îndeaproape opiniile consumatorilor şi partenerilor săi şi anunţă că produsele respective nu vor mai fi puse în vânzare. Este important de subliniat că este vorba de o serie limitată care nu a fost disponibilă decât în Statele Unite", a precizat compania.
Acest caz a intrat şi în atenţia şefului statului brazilian. "Guvernul va intensifica eforturile sale de prevenire a exploatării sexuale a copiilor şi adolescenţilor pe timpul Carnavalului şi Cupei Mondiale", a postat pe Twitter preşedintele Dilma Rousseff, fără să menţioneze direct Adidas.
Brazilia se pregăteşte să primească aproximativ 600.000 de turişti străini cu ocazia Cupei Mondiale. De asemenea, este de aşteptat ca trei milioane de brazilieni să se deplaseze în cele 12 oraşe gazdă ale turneului.