Antena 3 CNN Externe „Nava fantomă” rusă a ajuns în largul coastei Angliei: „Încărcată cu îngrășământ, riscă să explodeze”

„Nava fantomă” rusă a ajuns în largul coastei Angliei: „Încărcată cu îngrășământ, riscă să explodeze”

R.K.
2 minute de citit Publicat la 17:57 27 Sep 2024 Modificat la 20:59 27 Sep 2024
GettyImages-1216787819
Nava transportă 20 de mii de tone de azotat de amoniu: în 2020, mai puțin de 3 mii de tone din acest îngrășământ au explodat accidental în Beirut, ucigând peste 200 de oameni. Foto: Gettyimages

O navă misterioasă încărcată cu 20.000 de tone de îngrășământ este ancorată în largul coastei Kent: este într-o stare groaznică și transportă același compus chimic care a explodat în portul din Beirut în 2020, potrivit Corriere della Sera.

O navă misterioasă încărcată cu îngrășământ potențial exploziv este ancorată la câțiva kilometri de coasta engleză. Este doar una dintre navele „flotei fantomă” ruse care încă de la începutul războiului din Ucraina transportă arme, îngrășăminte și petrol în numele Moscovei.

Nava Ruby a plecat cu o lună în urmă din portul rusesc Kandalashka, pe peninsula Kola, lângă Finlanda: nava arborează pavilion maltez, dar este înregistrată ca proprietate a unei companii din Dubai, care totuși în mod ciudat operează din portul sirian Tartus, care întâmplător este baza rusă din Mediterana din care se deplasează „flota fantomă”. Ruby a fost închiriată de la o altă companie din Dubai, cu legături cu Rusia.

Nava transportă 20 de mii de tone de azotat de amoniu: în 2020, mai puțin de 3 mii de tone din acest îngrășământ au explodat accidental în portul din Beirut, ucigând peste 200 de oameni. Este un compus care poate exploda la contactul cu focul: și se pare că Ruby este într-o stare foarte proastă.

Nava misterioasă a încercat să andoceze în portul norvegian Tromso pentru reparații, dar autoritățile locale au refuzat permisiunea din cauza riscurilor asociate cu încărcătura. Apoi a navigat de-a lungul întregii coaste norvegiene, acostând pentru o scurtă perioadă în apropierea bazei NATO din Andoya. Ruby a cerut apoi să i se permită să se îndrepte în Lituania, dar nici acest lucru nu a fost acordat și i s-a ordonat, de asemenea, să nu intre în apele daneze.

Apoi s-a îndreptat spre coasta Angliei și a aruncat ancora în largul Margate, Kent  așteptând să primească autorizația de a traversa Canalul Mânecii. Marfa se îndreaptă spre Malta, dar autoritățile malteze spun, de asemenea, că nu o vor lăsa să se apropie decât dacă va scăpa mai întâi de încărcătura.

Ceea ce este de neînțeles este de ce Ruby nu s-a întors în Rusia, dacă a avut nevoie de reparații: Moscova a folosit nave civile în trecut pentru a monitoriza infrastructuri critice precum conductele de petrol și gaze din Marea Nordului și există voci care spun că misiunea navei Ruby este o modalitate de a testa reacțiile țărilor NATO atunci când se confruntă cu o navă periculoasă.

În ultimii doi ani, imediat după agresiunea împotriva Kievului, un grup de nave a început să facă navetă între portul sirian Tartus și portul rusesc Novorossisk, pe Marea Neagră, ruta fiind numită „Expresul Sirian”.

Dar, pe lângă activitățile „Sirian Express”, flota fantomă de petroliere a Kremlinului, înregistrată sub alte steaguri, operează și în Marea Mediterană. Acestea sunt petroliere care exportă clandestin țiței rusesc. Acesta este un sistem care prezintă un risc ridicat pentru mediu, sporit de faptul că flota fantomă este formată din nave vechi care operează fără asigurare și în afara reglementărilor maritime.

×
x close