Prin angajarea lui Stopford, NATO arată căt de mult doreşte să îşi relanseze imaginea pe plan mondial, în apropierea celei de-a 60-a aniversare.
Potrivit unor documente NATO, în timp ce americanii mai consideră incă alianţa utilă pentru securitatea lumii, germanii, britanicii, italienii sau polonezii şi-au pierdut încrederea în NATO cu 19, 12, 13 şi respectiv 8% faţă de nivelul din 2002. Este nevoie deci de o poziţionare mai bună în ochii cetăţenilor obişnuiţi, de o mai mare notorietate şi creare unei imagini favorabile a NATO, în special în Europa.
Ca prime măsuri luate, alianţa a creat recent un serviciu pe bază de internet numit NATO-TV şi un centru media destinat operaţiunilor din Afganistan.
Prioritatea lui Stopford va fi să clarifice scopurile şi activităţile alianţei pentru a obţine o mai mare acceptare din partea publicului. De asemenea el va ajuta organizaţia să explice oamenilor ce impact au acţiunile sale asupra vieţii cotidiene precum şi faptul că siguranţa nord-atlantică este un lucru obţinut cu efort şi trebuie apreciată.
Antena3.ro