Antena 3 CNN Externe Minunea pe care n-o vei crede reală. Vei fi uimit când vei vedea cum se termină podul

Minunea pe care n-o vei crede reală. Vei fi uimit când vei vedea cum se termină podul

O.P.
1 minut de citit Publicat la 12:55 10 Ian 2012 Modificat la 12:55 10 Ian 2012
Minunea pe care n-o vei crede reală. Vei fi uimit când vei vedea cum se termină podul
Unii sunt atât de buni la infrastructură şi construcţii, încât fac adevărate minuni arhitecturale. În această categorie intră şi podul ce leagă Suedia de Danemarca, ce pare desprins din filmele SF.

Podul Oresund pleacă din Suedia până la insula Peberholm de unde se continuă cu un tunel, Drogden Tunnel, până în Danemarca. Fiecare dintre aceste trei secţiuni  reprezintă o realizare tehnică deosebită. Podul propriu-zis, susţinut de cabluri, cu cei 7.845 m lungime, este unul dintre cele mai mari construcţii de acest gen din lume, cu cea mai mare deschidere (490 m) între două picioare care cântăreşte 82.000 de tone pe metru. Deşi traficul naval în zonă se desfăşoară pe partea tunelului, cel mai înalt stâlp are 204 m. La partea superioară se află o şosea pe patru benzi pe sub care trece o cale ferată dublă, înăţimea medie a podului fiind de 57 m.

Pe Insula Peberholm are loc trecerea de la pod la tunel. Peberholm este o insulă artificială construită special în acest scop, lungă de peste 2 km şi lată de câteva sute de metri, nepopulată, care aparţine Danemarcei.

Drogden Tunnel pleacă de la mijlocul insulei şi după ce străbate 3.510 m pe sub mare, se mai continuă cu două tuneluri de 270 m pe uscat. Raţiunea pentru care nu s-a construit în loc de acest tunel un alt pod este că ar fi fost prea aproape de Aeroportul Copenhaga.

Costul acestei complexe căi de legătură Oresund (pod plus tunel incluzând şi Insula artificială Peberholm) fiind incluse atât legăturile autostrăzii, cât şi ale căilor ferate pe uscat, au fost calculate ca fiind de aproximativ 30 miliarde coroane daneze la nivelul anului 2000. S-a estimat că amortizarea acestora se va face undeva la nivelul anului 2035.

În plus, Suedia este pe punctul de a mai cheltui aproximativ 9,45 miliarde de coroane suedeze până în 2012 pentru o nouă legătură pe calea ferată între oraşul Malmo şi terminalul podului.




×
x close