„Sincer, vă spun că nu ştiu, nu sunt atât de nebun încât să nu frânez”, a spus mecanicul de locomotivă Francisco Jose Garzon, duminică, în cadrul interogatoriului.
Întrebat dacă a „activat frâna”, mecanicul a spus că, în momentul respectiv, accidentul „era deja inevitabil”.
„Nu am avut timp de nimic”, „încă nu înţeleg”, a adăugat acesta, atunci când întrebat de ce nu a redus mai repede viteza trenului.
Primele informaţii oferite marţi de cutiile negre au arătat că trenul rula cu o viteză de 153 km/h în curba în care s-a produs accidentul, în condiţiile în care limita de viteză era de 80 km/h.
Înregistrarea audio conţinută în cutiile negre a arătat de asemenea că, în momentul accidentului, mecanicul de locomotivă vorbea la telefon cu un angajat al RENFE (Reţeaua naţională a căilor ferate spaniole), a explicat Tribunalul superior de justiţie din Galicia.
În acel moment, „se pare că mecanicul de locomotivă consulta un plan sau un document similar pe hârtie”, potrivit tribunalului.
Francisco Jose Garzon, în vârstă de 52 de ani, a fost pus sub acuzare pentru 79 de infracţiuni de omor prin imprudenţă şi a fost lăsat în libertate sub control judiciar, conform sursei citate.