Lanţul de restaurante McDonald's a fost acţionat în instanţă de mama unui copil din Sacramento, SUA, şi de Centrul Pentru Ştiinţă privind Interesul Public. McDonald's este acuzat că oferă, în meniurile sale, jucării copiilor, în scopuri publicitare, ceea ce subminează controlul parental şi îi învaţă pe copii să mănânce nesănătos.
Procesul, intentat miercuri, împotriva McDonald's Corp., se bazează pe observaţia celor menţionaţi, care susţin că practica de a oferi jucării împreună cu meniurile pentru copii este înşelătoare pentru aceştia.
Organizaţia a ameninţat încă de vara trecută că va acţiona în instanţă McDonald's. Plângerea a fost depusă la Curtea Superioară din San Francisco, acuzând compania şi de publicitate falsă, relatează
LA Times. “McDonald's exploatează copiii foarte mici din California şi le ameninţă sănătatea prin mesajele publicitare care le sunt adresate direct” iar “copiii de opt ani şi mai tineri de atât nu au suficiente abilităţi cognitive şi maturitate pentru a înţelege intenţia persuasivă a marketingului şi a publicităţii”, se arată în dosarul depus de acuzare.
Monet Parham, mama a doi copii, din Sacramento spune că a recurs la această acţiune împotriva McDonald's pentru că cei doi copii ai săi îi cer constant meniuri Happy Meal.
“Nu cred că este ok să îi ademeneşti pe copii cu promisiunea unei jucării din meniurile Happy Meal”, a spus Parham, adăugând că încearcă în fiecare lună să le oprească pe fiicele sale, în vârstă de 6 respectiv 2 ani, să viziteze restaurantele fast-food. Însă ea susţine că cererile copiilor au crescut din această vară, mulţumită popularităţii de care se bucură filmul "Shrek Forever After". Pentru a colecţiona toate jucăriile ar trebui să viziteze săptămânal McDonald's, a mai spus femeia.
Luna trecută, autorităţile din San Francisco au interzis jucăriile din meniurile Happy Meal.