O emisiune poate fi considerată program pentru copii dacă procentajul celor sub 16 ani care o vizionează întruneşte 20% din numărul total de telespectatori.
"Which?" a mai descoperit că reclame la produse precum Coca-Cola, Kelloggs, sau Oreos sunt difuzate în timpul unor emisiuni care nu trebuie să respecte restricţiile impuse, dar care au mare succes la copii. De exemplu, "Beat the star", o emisiune-concurs cu staruri din Marea Britanie, a avut mai mult de jumătate de milion de telespectatori din rândul copiilor. Cu toate acestea, nu a fost inclusă pe lista emisiunilor în timpul cărora nu trebuie să se difuzeze publicitate la alimente nesănătoase.
Clare Corbet, reprezentanta companiei "Which?", a declarat pentru BBC News: "Cu toate că măsurile impuse arată foarte bine pe hârtie, în realitate, unele din cele mai urmărite emisiuni de copii nu sunt incluse pe listă. Noi nu milităm împotriva publicităţii, ci numai a faptului că spoturile publicitare promovează mâncarea care nu este recomandată pentru copii."
Reprezentantul Departamentului de Cultură, Media şi Sport din Marea Britanie a spus că este pentru prima oară când publicitatea la chipsuri, sucuri şi dulciuri este interzisă în timpul emisiunilor pentru copii. "Măsurile impuse de Ofcom (autoritatea de reglementare în media) au redus cu 50% numărul copiilor care văd astfel de reclame la televizor."
Pe de altă parte, companiile producătoare ale alimentelor considerate nesănătoase se simt nedreptăţite. Reprezentanţii acestora sunt de părere că pe lista întocmită de "Which?" sunt incluse şi programe care nu sunt destinate numai copiilor.
Antena3.ro