Fondatorul Facebook a scris într-o postare pe blog legat de acuzațiile ce se aduc companiei vizavi de algoritmul Facebook care privilegiază expunerea de conținut care determină angajament pe bază de ură și dezbinare, și că managerii companiei sunt la curent cu aceste practici.
”La baza acestor acuze stă ideea că prioritizăm profitul în fața siguranței și bunăstării (utilizatorilor). Acest lucru nu e adevărat”, a scris Zuckerberg.
”Acest argument este ilogic. Noi facem bani din reclame, iar clienții ne spun în mod constant că nu vor ca reclamele lor să fie lângă conținut dăunător sau ură”, a adăugat el.
Zuckerberg a scris că multe dintre afirmațiile lui Haugen și ale publicației Wall Street Journal ”nu au niciun sens”
Cel mai dăunător raport din WSJ a reiterat ideea din declarațiile lui Haugen din fața Senatului, și anume că Facebook știa despre efectul dăunător al Instagramului asupra adolescentelor, și cu toate acestea, nu a luat nicio măsură.
”Multe dintre afirmații nu au nicio noimă. Dacă voiam să ignorăm studiul, de ce am fi creat un program special de analiză pentru a înțelege aceste lucruri?”, a scris el.
În legătură cu afirmațiile ”cârtiței” că încercările Facebook de a limita conținutul dăunător au fost în mod constant împiedicate de lipsa de personal, Zuckerberg a afirmat că ”Dacă nu se păsa de acest conținut nociv, atunci de ce am fi angajat atât de mulți oameni, mai mulți decât oricare altă companie, care să își petreacă timpul studiind asta? Dacă voiam să ascundem rezultatele, atunci de ce am fi fondat o industrie cu standarde, bazată pe transparență, și care să raporteze tot ceea ce facem?”
Mărturia lui Haugen împreună cu declarații ale senatorilor SUA au pus la îndoială dacă Faccebook este de încredere. Haugen a estimat că "subdimensionarea constantă" a echipelor Facebook implicate în operațiuni de contra-spionaj informatic și de contra-terorism este "o problemă de siguranță națională".
”Facebook nu și-a câștigat dreptul de a fi crezut fără putință de tagădă”, a spus Haugen, un fost angajat al companiei care se ocupa cu combaterea dezinformării.
Zuckerberg a spu că schimbarea algoritmului News Feed în 2018 a fost implementată pentru a crește bunăstarea utilizatorilor. Potrivit lui Haugen, algoritmii nu se schimbă pentru binele publicului, ci pentru că Facebook ar câștiga mai puțin bani.
”Această schimbare a generat mai puține videoclipuri virale în News Feed, și mai mult conținut de la prieteni și familie; noi știam că astfel oamenii vor petrece mai puțin timp pe Facebook, dar studiile au sugerat că e cel mai bun lucru pentru binele utilizatorilor. Asta e ceea ce ar face o companie care caută doar profit?”, a scris Zuckerberg.
Zuckerberg a început postarea referindu-se la problemele tehnice întâmpinate de companie luni seară, când Facebook, Instagram și Whatsapp au picat pentru aproape 6 ore.
Facebook are 3.5 miliarde de utilizatori activi pe toate platformele sale.
”Cea mai mare îngrijorare nu este că o astfel de defecțiune poate îndruma oamenii spre platforme concurente, sau câți bani am putea să pierdem, ci ce înseamnă asta pentru oamenii care se bazează pe serviciile noastre să comunice cu cei dragi, sau să-și conducă afacerile”, a scris el, potrivit The Guardian.