Oamenii de ştiinţă şi nutriţioniştii britanici au criticat iniţiativa jucătoarei din Rusia de a-şi promova dulciurile în complexul de la Wimbledon, acuzând-o că încurajează consumul acestora printre spectatorii de la Wimblendon.
Mai mult, ei au făcut o paralelă cu momentul din 1982, când Martina Navratilova a purtat un echipament cu însemne publicitare pentru o companie de ţigări.
The Sugarpova Candy Lounge a fost inaugurat în 16 iunie, pe High Street Wimbledon, şi comercializează dulciurile din linia de producţie personală a jucătoarei de tenis din Rusia.
Printre produsele comercializate se numără o gumă de mestecat cu forma unei mingi de tenis pe care este inscripţionat mesajul: „Serveşte-te cu aceste gume de mestecat fructate şi mestecă-le pe teren. Victoria este dulce”.
"Decizia sportivilor de a promova alimentele nesănătoase, precum dulciurile şi băuturile răcoritoare, este condamnabilă. Promovarea ţigărilor pe echipamentele sportive a fost interzisă acum aproape 30 de ani. Acum este timpul să aplicăm restricţii şi sportivilor care promovează alimentele nesănătoase”, a declarat Tom Sanders, şeful catedrei de diabet şi boli nutriţionale de la King’s College London.