Antena 3 CNN Economic Companii Zeci de companii aeriene ar putea avea avioane Boeing 737 cu componente stricate. S-au emis recomandări urgente de siguranță

Zeci de companii aeriene ar putea avea avioane Boeing 737 cu componente stricate. S-au emis recomandări urgente de siguranță

Mia Lungu
3 minute de citit Publicat la 18:19 01 Oct 2024 Modificat la 18:28 01 Oct 2024
avion boeing 737 max
Avion Boeing 737 Max. Sursa foto: Getty Images

Agenţia Americană pentru Securitatea Transporturilor (NTSB) a emis recomandări urgente de siguranţă, după ce au fost găsite componente stricate la unele avioane Boeing 737. Toate companiile aeriene care dețin acest model au fost informate cu privire la problemele de securitate, iar unele dintre ele au început deja verificarea aeronavelor.

Peste 40 de operatori străini ai aeronavelor Boeing 737 ar putea folosi avioane care au componente ale cârmei ce ar putea prezenta riscuri pentru siguranţă, se arată într-un raport NTSB, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Marţi, NTSB a emis recomandări urgente de siguranţă privind potenţiala blocare a sistemului de control al cârmei la unele avioane 737, după incidentul din februarie al companiei United Airlines, când pedalele de direcție ale unui Boeing 737 Max 8 au rămas „blocate” în poziția neutră în timpul rulării la aterizare pe Aeroportul Internațional Newark Liberty din New Jersey. 

Luni, Agenţia a informat că 271 de componente vizate ar putea fi instalate la avioanele operate de cel puţin 40 de operatori aerieni străini, iar 16 la aeronave înmatriculate în SUA. 

Nu se știe ce operatori folosesc componentele Boeing cu probleme

Totuşi, NTSB şi Administraţia Federală pentru Aviaţie din SUA (FAA) nu au identificat care sunt operatorii ce folosesc componentele.

Câţiva operatori aerieni străini nu au răspuns solicitărilor Reuters legate de flotele lor. 

Boeing, care a refuzat luni să comenteze, a anunţat săptămâna trecută că a informat în august operatorii avioanelor 737 afectate de "potenţiala situaţie legată de dispozitivul de ghidare al cârmei".

Totuşi, preşedintele NTSB, Jennifer Homendy, şi-a exprimat, într-o scrisoare adresată administratorului FAA, Mike Whitaker, temerile privind "posibilitatea ca alte companii aeriene să nu aibă cunoştinţă de prezenţa acestor dispozitive în avioanele lor 737". 

Un purtător de cuvânt al companiei All Nippon Airways din Japonia, care operează 39 de avioane Boeing 737-NG, a informat marţi: "Ca măsură de precauţie, suntem în stadiul preliminar al înlocuirii componentelor indicate de NTSB, ceea ce nu afectează operaţiunile companiei, care încă evaluează câte aeronave sunt implicate".

Japan Airlines, care operează 62 avioane Boeing 737-800, a spus că niciuna dintre aeronavele 737 nu foloseşte acele componente, în timp ce un reprezentat al China Airlines a precizat că firma nu este afectată. 

Un purtător de cuvânt al Ryanair, unul dintre cei mai mari clienţi ai Boeing, a informat că avioanele nu sunt afectate de problema legată de componente.

De asemenea, NTSB a anunţat că a aflat de la doi operatori străini de alte incidente similare în 2019 care au implicat dispozitive de ghidare. 

Este o nouă lovitură pentru Boeing, afectată de multiple probleme de siguranţă a aeronavelor. Marţi, în predeschiderea Bursei de la New York, acţiunile companiei înregistrau un declin de 1,5%. 

La rândul ei, Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei (EASA) a informat marţi că are informaţii despre raportul NTSB.

"EASA colaborează cu FAA şi va lua deciziile necesare", a precizat un purtător de cuvânt.

×
x close