Supermarketurile islandeze au fost lăsate în încurcătură, după ce o tendință virală TikTok a dus la o creștere fără precedent a cererii de castraveți, lăsând furnizorii să se întreacă pentru a ține pasul, transmite BBC.
Situația a apărut după ce anumiți influenceri de pe rețelele sociale din mica țară nordică au început să împărtășească o rețetă de salată din castraveți rași, ulei de susan, usturoi, oțet de orez și ulei de chili.
Rețeta a avut un succes atât de mare încât fermierii din țară nu au putut face față cererii în creștere, a declarat pentru BBC asociația fermierilor din Islanda - Societatea de vânzări a horticultorilor (SFG).
În timp ce un lanț de supermarketuri - Hagkaup - a pus la îndoială legătura dintre cerere și tendință, acesta a declarat pentru BBC că achizițiile de castraveți au fost mai mult decât duble.
Directorul de marketing al SFG a declarat că, în prezent, fermierii din Islanda nu reușesc să țină pasul cu cererea crescândă a consumatorilor, dar a spus că speră că oferta va reveni la normal „în aproximativ o săptămână”.
„Uneori, trebuie doar să mănânci un castravete întreg”
Kristín Linda Sveinsdóttir a declarat pentru BBC News că rețeta s-a dovedit a fi „foarte populară” și că s-au epuizat și alte ingrediente din rețetă.
Tendința virală își are rădăcinile în Canada - unde TikToker Logan Moffitt, supranumit „tipul cu castraveții”, a împărtășit rețete inedite folosind acest soi.
„Uneori, trebuie doar să mănânci un castravete întreg”, este fraza obișnuită a influencerului la începutul numeroaselor sale videoclipuri cu rețete.
Creatorul de conținut are peste 5,5 milioane de urmăritori și împărtășește rețete cu castraveți aproape în fiecare zi începând cu luna iulie.
Cea care pare să fi cucerit utilizatorii din Islanda folosește ulei de susan și oțet de orez, dar uneori Logan amestecă cremă de brânză, avocado și chiar somon afumat.
În ciuda popularității online durabile a influencerului, experții din Islanda au ținut să minimalizeze asocierea acestuia cu penuria actuală. Hagkaup a declarat pentru BBC că, în această perioadă a anului, este obișnuit să se înregistreze penurii de castraveți islandezi.
În timp ce managerul de produse alimentare al companiei, Vignir Þór Birgisson, a declarat că vânzările de ingrediente precum uleiul de susan și unele condimente s-au „dublat” în magazinele sale, el a spus că penuria actuală nu se datorează exclusiv tendinței TikTok.
„Este prima dată când experimentăm așa ceva”
Dna Sveinsdóttir de la SFG și-a exprimat, de asemenea, un oarecare scepticism, sugerând că sunt în joc alți factori. Unii cultivatori de castraveți își înlocuiesc plantele de castraveți în această perioadă a anului, care nu produc încă cantități mari, a spus ea.
În plus, școlile se întorc din vacanța de vară, ceea ce pune o presiune suplimentară asupra aprovizionării.
„Totul se întâmplă în același timp”, a observat dna Sveinsdóttir, dar a spus că tendința rețelelor sociale rămâne unul dintre principalii factori care contribuie la această situație.
penuri
„Este prima dată când experimentăm așa ceva”, a declarat dna Sveinsdóttir, adăugând că, dacă tendința TikTok ar fi devenit populară mai devreme în vară, „când producția de castraveți era în plină desfășurare”, penuria nu ar fi fost vizibilă.
Fermierii din Islanda - care are o populație de 393.600 de locuitori - produc aproximativ șase milioane de castraveți, a declarat dna Sveinsdóttir pentru BBC.
Ei se mândresc cu volumul de produse proaspete pe care țara le poate produce, în ciuda condițiilor meteorologice adesea extreme.